2008-09-28

Längtan efter julen




Bilder: Från Elsas hem.

Nu börjar jag känna längtan till julen. Det börjar komma upp julsaker i olika nätbutiker. Jag har hittat några favoriter. Däribland från Maileg. Hoppas att jag äger en par tomtenissar till den här årets jul.

Jag älskar julen. Det är stämningen. Att plocka fram julsakerna till första advent. Adventsfika. Glögg. Doften från nybakade pepparkakor och lussebullar. Julmaten. Barnens förväntansfulla miner på julafton.

Myset med tända ljus, sitta ihopkurrad i soffan och dricka varm choklad eller chailatte med mjölk efter ha varit ute och promenerat i kylan. Sitta ihop i soffan hela familjen och titta på en rolig julfilm.

Allt det där tycker jag om.

En sak slipper jag gärna - julstressen. Varje år försöker jag undvika stressen. Ta dagen som den kommer. Njuta och strunta i det där julstressen som stressar sönder folk. Hugaligen!

♥ Kram

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Älskar Mailegs saker och har flera ting ur deras sortiment, därav en tomtenissa men skulle gärna vilja komplettera samlingen.. Håller med dig, du beskriver det så otroligt fint med julen men stressen kan vi vara utan. Jag köper därför julklappar under hela året faktiskt så snart är det klart! kram

Vilda Små Hjärta sa...

Hihi, förstår dig. Inte lätt om man inte har t ex symaskin, men du kanske kan önska dig det i julklapp?
Det är så kul att pyssla och sy. Det finns så gott om inspirationer överallt på olika bloggar o hemsidor. Hjärnan jobbar för fullt här hehe :)
Åh dessa fina julfigurer vill jag också ha :) längtar också till julen men inte julstressen den är för hemskt! Se hur människor virrar runt i deras stress..
Kramar

Anonym sa...

Åh, ja jag längtar också efter julen. Ska bli mysigt att julbaka och sprida dess doft i huset, göra julmat, julgodis, slå in julklappar, julpynta med mera :) Längtar som en tok! KRAM

Gårdsromantik sa...

Visst börjar man längta efter Julmys! Röda detalljer söta små tomtar - jag har också ett gäng av Mailegs långnästa nissar och nissor.

Varje år tänker jag att jag skall vara ute i god tid...men det brukar alltid bli lite sista minuten inköp ändå.

Kram Maud

Ulrika sa...

åå.. Jul snart här. Då blir jag och Thomas som barn och köper massor med julklappar till varandra, men på etiketterna skriver vi att vissa klappar går till någon hund från en annan hund. För att försöka dölja våra alltför stora jul-iver... :)Men i år har vi 2 nya djur :s... Vi får se hur det går i år.. Vi ses snart, kram!

Malin - I min trädgård sa...

Ja jag älskar julen, men det är för tidigt!!! JAg vill inte börja julpyssla förrän i november. Kanske för att det ska bli mer av det mysiga, speciellt då november är en ganska mörk månad...

Kram >M

Anonym sa...

A.S säger: Känner också ett stort ha-begär för dessa söta tomtar ;) Om du vill, så kan du få låna min symaskin..
Ses imorgon, kram!