2008-09-12

Hösten är här

Nu är hösten här på riktigt. Det känns lite skumt för igår sken solen och det var underbart ute. En riktig härlig sensommardag. Jag och barnen satt ute och åt middag. Jag tänkte att nu måste vi njuta ordentligt för man vet aldrig när hösten kommer på allvar.

När vi vaknade imorse så var det kallt här hemma. Jag frös och höll mig kvar i sängen under det varma täcket länge. Idag är det småkallt ute. Bara 13 plusgrader. Det är mulet ute och blåser också. En riktig höstdag. Att det kan ändras så fort.

Sambon är ute och fixar i trädgården. Höststädar lite. Jag försöker städa skrivbordet medan lilltjejen sover. En massa onödiga papper som bara samlas och växer till en stor hög. Jag måste ta tag i det men vad gör jag? Bloggar istället. Ha ha!

Nä, nu måste jag fortsätta. Vi ska hämta stora tjejen på skolan sen ska vi till byn och fika. En mysig eftermiddag ska vi ha. Man måste ju fira lite att det är fredag idag och då är det helg. :)

Inga kommentarer: