2008-09-21

Syskonbus


Jag blir så varmt i hjärtat när jag ser den här bilden. Jag hade kameran med mig hela tiden när jag var med barnen igår. Jag fotograferade många bilder. Den här är den bästa jag tagit. Det var underbart att se flickorna busa med varandra så att dom kinkade av skratt. Trots att dom är långt från varandra i åldern - 5,5 år mellan dem - så har dom en enorm glädje av varandra.

Dom bråkar med varandra dagligen. Alltid är det något litet eller stort men trots det är det äkta syskonkärlek mellan flickorna. W avgudar sin storasyster. Vill så gärna göra samma saker som storasyster men ibland går det inte. L tycker att lillasyster är så jobbig ibland. Men hon brukar ofta säga att W är den bästa och sötaste lillasyster hon har.


♥ Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mysig och underbar bild på syskonen! Storasyskon måste få säga att lillasyster/lillebror är jobbig ;) Det säger Casper ibland när Tilde vill komma in på hans rum eller vara med honom och hans kompisar. Klart, stora barn är ju spännande! ;) Precis som Linnéa och Wilma så har Casper & Tilde en enorm glädje av varandra trots 6 år mellan dem. De uppskattar varandra och visar kärlek varje dag. Även om de bråkar ibland, men de lär sig mycket genom att bråka. Hoppas vi ses snart. Kram

Anonym sa...

Å fin och mysig bild på L & W :)Förstår att den är din favoritbild. Jag tar också massa bilder på Albert, vet ej hur många jag har nu hihi..
Jag tyckte alltid Ulf var skitjobbigt när vi var små, men nu idag har vi en sådan bra kontakt och står varandra nära. Bra att kunna bråka som liten så lär man sig lösa konflikten också.
Visst får du gärna hänga med på julfika på Vid Ån, mailar dig senare :)
KRAM och lycka till med studier

Anonym sa...

Ja syskonen är mysiga tillsammans. Jag bråkade jätte mycket med mina äldre syskon när jag var barn, men ändå tog de mycket väl hand om mig. Kram!

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar bild.. Syskonkärlek måste ju vara det härligaste som finns.. kram!