2008-09-25

En underbar höstdag


Idag har det varit en underbar höst dag. Dagen började med dimma och det verkade som att det skulle bli en en trist höstdag. Men sen efter några timmar försvann dimman och solen tittade fram. Det var härligt ute. Jag tog en lång promenad och bara njöt av vädret. En skön break från studierna.

Det bästa med dagarna då jag har distansstudier är att jag kan krypa ner i soffan eller sitta vid skrivbordet i endast myskläderna, tända lite ljus här och där och ha en stor kopp varmt te bredvid mig medan jag studerar. Härligt!

Jag pratade med en god vän som bor i Norrland och hon berättade att dom hade mycket härliga höstfärger hemma hos dem nu. Jag längtar tills träden exploderar av alla underbara höstfärger här. Nu är det mest gröna blad men det börjar komma höstfärger.

Vännen skickade en bild som hon hade tagit. Ni kan se den här uppe.

♥ Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jo du, det är höst här.. Men idag var det soligtoch lite varmt ute och sen har vi dem härliga höstfärgerna på bladen! :) Hava bra! Och lycka till med studierna.. Kramiz

Anonym sa...

Hej!
Ja, samma här, jag älskar de vackra höstfärger, ser några träd komma med vackra rödgula färger.
Ska också ta mig kragen och ta en lång promenad jag med. :) Mail kommer snart till dig :) Kramar

♥ Fyra årstider sa...

Saknar dagarna när jag fick vara hemma och studera. Dricka en kopp kaffe och skriva....jobba har också sin tjusning, men inte kul att åka hemifrån varje dag.
Tack för dina rara ord hos mig. P.s med min system kamera är det lätt att ta närkort, men jag får fixa med i bildprogram.
Kram Lotta

Stina sa...

Ja ta hand om dig nu gumman. Sitt där ofta med myskläderna och slappna. Det behöver man i dessa tider. Kramis