2008-09-13

Skogspromenad





Igår åkte vi till ett mysigt café som låg långt inne i skogen. Jag trodde först att vi hade kört fel men till slut kom vi fram. En mysig skånelänga. Jag hade förväntningar på interiören men det var inte som jag trodde. Kanske hade jag en viss förväntning. Trots det så var det mysigt att sitta där och fika med familjen. Kakbuffén var smarrigt. Sambon och jag frossade i vaniljbullar. Jättegott! :)

Sen tog vi en skogspromenad i närheten. Det var som balsam för själen. Jag älskar att promenera i skogen. Förut gick jag alltid på svampjakt med min far. Vi letade alltid efter kantareller. Det saknar jag. Det var underbart att gå på skogspromenad. Det har inte blivit några skogspromenader sen jag flyttade till Skåne. Då bestämde jag mig för att vi måste försöka göra det lite oftare. Vi hittade några svampar - Karl Johan. Dom ska vi ha till middagen imorgon. Det ska bli gott!

Jag såg en inte hel och rostig men fin mjölkkanna. Men jag tog inte med den hem. Nu undrar jag om jag vore riktig tokig om jag tog med den hem? Den är så fin och den skulle bli fin i trädgården. :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken mysig skogspromenad! Jag tycker också om skogspromenader, försöker göra det så ofta vi kan och har tid.
Jag hoppas väder är bra imorgon så vi kan också gå en skogspromenad :)
Fina bilder du tog :) Kramar

jennyk sa...

Jo, du skulle ha tagit med den. Den kunde vara som ett stilleben och planetera blommor i den. Fint!! Det var jätteroligt att se dig på Elins bröllop, synd att man inte hann prata så mycket. Var så fokuserad på mitt uppdrag,
Stor varm kram till er alla

ps; mcyket fina bilder!

IKT i min vardag sa...

Vilket perfekt sätt att njuta av helgen. Så¨mysigt det lät med fiket i skogen :-)

Kram Linda

Skatan sa...

God morgon!

Ler lite när jag ser dina skogsbilder. Också jag har varit ute på skogspromenad och lyckats fota lite gamla rostiga grejer som påminner mycket om det du visar idag!

Kul att hitta hit.

Ha en fin dag,

Anna

Anonym sa...

Fina och mysiga bilder, ja det är mysigt och härligt med skogspromenad. Sånt är alltid som balsam för själen, vi & själavännen min var i skogen och hade picknick. Precis bredvid Skrylle, hur mysigt och härligt som helst. Kram

Livets njutning sa...

Linba: Visst är det härligt med skogspromenad. :) Kram

JennyK: Ja, så blir det. Förhoppningsvis träffas vi snart. :) Kram

Vita ljuva tankar: Ja, det är härligt med skogspromenad och fika med familjen. Det bästa som finns. :) Kram

Felicia: Precis, det bästa medicinen som finns. Vad härligt ni hade det. Skrylle är en underbar ställe. Har inte varit där på länge. Måste åka dit nån dag snart. Kram

Mjuka sa...

Visst är det härlig med skogspromenader!!! Älskar att gå i skogen!! Mina barn tycker att det är lite roligt för jag hittar alltid något att ta med hem :-)
Ha en fin dag
kramkram Malin

Hem och Lycka sa...

Härlig dag ni verkar ha haft. Ja, ta med dig mjölkkannan om du åker dit igen, jättesöt! kram

Anonym sa...

Längesen jag lämnade spår efter mig härinne!!! Mycket har hänt... kul att läsa vad ni har gjort och vad du hittat på. Som vanligt har du hittat en massa grejor :) jajamän, höst är här och då passar skogspromenader utmärkt. Sköt om er och kram