2008-09-21

Höststädning

Det har varit en stressig vecka. Galet mycket att göra. Det var den första veckan skolan började på "riktigt". Det har varit mest mjukstart. Introduktionsveckor. Nu har det börjat på allvar. Det märktes att det var längesen jag pluggade. Jag var ganska seg i början. Idag lyckades jag göra klart uppdrag 1. Otroligt skönt!
Nu kan jag lämna in den och börja med uppdrag 2. Det är vad jag ska göra imorgon.

Igår tog jag en liten paus från studierna. Då passade jag på att vara med barnen. Busa och leka ute. Det var riktigt underbart. Det behövde jag eftersom det känns tungt i själen nu. Så nu har jag laddat batterierna för den kommande veckan.

Vi hade en storstädning i garaget och vi rensade även barnens kläder som var för småa och alldeles för mycket att spara. Så vi sålde en del och kastade saker som skulle till soptippen. Äntligen blev det gjort igår. Nu är det fint och saker är i ordning i garaget. Det känns skönt.

Förhoppningsvis nästa helg ska vi börja med att ta bort blommor i en rabatt och sätta stenplattor över. Eftersom vi ska ställa vår nya luft-vatten-värmepump där om några veckor. Det meckiga är att jag inte vet var jag ska plantera blommorna någonstans. Det finns inte plats någonstans i de andra rabatterna vi har nu. Så vi funderar på att gräva en ny blomrabatt någonstans. Men var? Vi kommer nog på det innan det ska börja grävas.

Inga kommentarer: