2009-03-09

Vårkänslor



Idag har det stundtals varit härligt. Våren visade sin bästa sida trots eländet som hände på hemvägen. Länge har det gråa skuggat min inre och det gör det fortfarande nu. Allt känns ljusare när solen tittar fram och jag förgyller vardagen med blommor. Jag unnar mig lyxen med snittblommor ibland. Jag behöver lite färg i mitt liv just nu. Blommorna står med sin vackra prakt här och där. Jag får vårkänslor.

Det har varit en lång period som varit grått och kommer också vara grått en tid framöver också. Det känns skönt med lite färg då och då. Så att man orkar tänka framåt och att det blir bättre till höst. Jag saknar mitt sociala liv. Vänner. Bio. Fika. Att bara vara. Med positiva tankar kommer man långt.

Jag saknar mina vänner. Tiden är inte min bästa vän just nu. :)

5 kommentarer:

Bygatan sa...

Hej Jenny!

Tack för ditt besök!

Visst är det lite lyxig känsla med fina snittblommor.

Hoppas du mår bättre snart:-)

Kram Lena

cinah sa...

Gud vilka vackra vårblommor!! Ja nu är det dax att fixa till lite vårkänslor..lite svårt här uppe eftersom det fortfarande ligger runt metern snö...det är bara VITT,VITT,VITT!! Önskar att vägen vore så där grå & tråkig, men då vet man att våren är i antågande iaf..
Ja visst är det bra med positiva tankar, med det kommer man långt =)
Stora kramen på dig så här i mars!!
//Carina

Anonym sa...

Jag saknar dig, vännen! Det har varit en tung period för båda dig och mig! Vet du vad vi förtjänar, du och jag? En riktigt lång tjejkväll utan barn, precis som ifjol. Ska vi göra det igen? Men först ska vi ju festa och ha roligt på min 30års fest ;) Jag har inte haft ork till att sitta på msn men ska försöka gå online i veckan och se om jag lyckas få en pratstund med dig där. KRAM

Ulrika sa...

Jenny, du är inte helt ensam om att ha den skuggan efter dig. Min egen skugga blir bara större trots vårsolen tittar fram... Dock hoppas jag, precis som du, att den ska bli mindre framöver. Kram!

Anonym sa...

Jag saknar dig vännen ska du veta. Jag träffar också inte vänner så mycket som jag velat, svårt när man jobbar varann helger. Man prioriterar annan nu.
Förstår dig hur du känner dig nu, det blir bättre sen, försök tänka så. Vill också hänga med på en tjejkväll, jag behöver det jag också :)
Fina snittblommor, jag borde också unna mig mer med färska snittblommor, det är jag dålig på.
Kramar så det känns