2009-03-20

Förändringar


Underbara bellisar. Dom står vid ytterdörren så vi möter dem varje gång vi kommer hem. Hjärtat är ledordet för kärlek. Ett budskap till alla som kommer hem till oss.

Idag är det lika soligt som det varit hela veckan. Dock lite kyligare men det gör inget för det är underbart med sol. Våren är här på riktigt. Jag längtar efter tussilago som är den riktiga vårtecken för mig. Fredag idag. Härligt!

Jag och barnen ska till ett köpcentrum i em och handla vårskor. Ikväll ska vi äta en god middag, mysa och umgås. Det var längesen vi var hemma hela familjen samtidigt och myser. Det var ett par månader sen så det ska bli härligt. Let´s Dance på tv blir det också.

Förändringar har skett och det känns jättebra i hjärtat. Det innebär att jag får mer tid med barnen och hemmet. Jag har börjat fundera på vad jag ska göra med barnen på dessa lediga dagar framöver. En sak är säkert är att jag kommer ta dagen som kommer och göra saker lite spontant. Njuta av tiden med dem.



Glöm inte att stanna upp en stund och ta ett djupt andetag. Njut av stunden! :)

11 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vilken klok tanke du avslutar inlägget med!

Mycket fint utanför dörren! Fin kruka och jättefint hjärta!

Ha en skön fredag!
Kram L-L

Nettan sa...

Va fint i krukan, gillar bellisar!! Kul att jag kunde hjälp till med texten, gör självklart inget att du har samma!!!
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Nettan

Anonym sa...

Åh vad härligt att ha ngt fint utanför huset så känns det mer välkommet hem till sig själv!... Här är det fortfarande snö och is.. Långt till våren, men det är så härligt när solen tittar fram! Vad bra att du tar dagen som den är och gör ngt tillsammans med barnen! :) Kramiz

IKT i min vardag sa...

Vilken fin plantering! Älskar Bellisar. Tänkte se om jag hittar ljusrosa sötnosar idag och vårplatera :)

Linda :)

Hem och Lycka sa...

Kloka ord.. Härligt med lite mer tid!

kram

♥ Fyra årstider sa...

Håller med dig fullständigt. Tid hemma är det ända som räknas i slutändan..man behöver tid tillsammans för att få ny styrka.
Kram Lotta

Anonym sa...

Kloka ord. Fin betonghjärta, har du gjort den själv?
Kramar

Stina sa...

Vad gulligt du har gjort. Här får vi bygga snögubbar istället.;-) Kram

Anonym sa...

Fina ord som vanligt... fin hjärta.... det är nästan så att jag ser en till hjärta i den... ser ni andra det också? KRAM

VITA NYANSER sa...

Tack för din goa kommentar hos mig!
Kram L-L

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad det ser vårigt och härligt ut! Och visst ska man ta det lugnt så mycket man bara kan. Det är bra det :)

Stort köpcentrum i Skåne... hmm kan det vara Väla? Mobilia? Någonting nere i Malmö? Kommer inte på vad det skulle vara för någonting *ler*

Kram Jenny