2009-03-05

Kökssoffa

Nu finkammar jag blocket efter en kökssoffa. Det finns många men det är bara fula eller överpriser. Jag har funnit några men någon annan hann alltid före mig. Den här gången hoppas jag på min tur - det gör jag alltid varje gång. :)

Drömmer om en fin kökssoffa med förvarning under. Klä om sitsen med tyg av fusk mörkgrå fårpäls och ha några kuddar. Det ska självklart gå att tvätta vid behov. Jag har en bild i huvudet på ungefär hur det ser ut.

Nu är jag riktigt trött i kroppen efter en intensiv vecka och veckan är inte slut än. Känner mig hängig och börjar bli förkyld. Jag längtar till på söndag. Då är jag ledig och får då tid med familjen och allra mest barnen. Då ska vi mysa, vara tillsammans och njuta av tiden. Det är en sällsynt tillfälle vi får vara lediga samtidigt allihopa. Det blir nog lite bak. Jag är sugen på nybakade muffins. :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, här drömmer jag också om en gammal kökssoffa ha i köket. Letade också i somras och det fanns massor men tydligen var de redan sålda då eller för stora eller för fula hihi.. Får kolla oftare kanske hihi..Hoppas du hittar en kökssoffa.Lycka till!
Kramar

Anonym sa...

Det är så mysigt att ha en kökssoffa, jag hade en ljusblå kökssoffa som var min mormors. Den stod i mitt kök i Malmö. Men nu har min mamma den eftersom det får inte riktigt plats här :( Det är så mysigt med en sådan soffa, köket blir garanterat mysigare och inger en härlig stämning. Kram

Anonym sa...

Jag har haft en köksoffa efter min mormor som hade den i sin föräldrars hus, men nu har mina föräldrar den för jag kände att den inte passade här. Nog är det praktiskt att ha en sån att lägga tidningar eller saker i soffan. Lycka till att hitta en sån som du vill ha! Kramiz

♥ Fyra årstider sa...

Vi tog in kökssoffan häromdagen och det blev riktigt mysigt och kul för mannen att det är hans morfar som fixat den till honom.
Kram Lotta

Bygatan sa...

Gokväll!

Jag har haft kökssoffa till & från. Just nu har vi ingen plats. Åt mig blev det mest dyrt för jag köpte nya kuddar hela tiden, hihi.

I min järnsäng är det påslakan från green gate;-9

Låter jättegott med muffins!! Ska nog göra detsamma...

Ha en skön helg och hoppas du inte blir förkyld!

Kram Lena

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att du ska hitta en. Snart dyker den perfekta soffan upp! Ha en toppenbra helg! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Malin - I min trädgård sa...

Synd att du bor så långt ifrån, annars har vi en gammal soffa (om det är en kökssoffa vet jag inte) som behöver sig en omgång och som vi vill bli av med... men men, 50 mil är kanske lite väl...

Ha en skön helg iallafall!

kram M

Anonym sa...

Ja, det är jättefint med kökssoffa, det tycker jag med... jag har gärna en sådan när det passar i framtiden :-) hoppas verkligen du hittar en. Ha en superskön helg, det är inte slut ännu. KRAM

Anonym sa...

Hoppas du hittar enb kökssoffa.. Jag märker nu att du gillar baka och du är pi duktig... Kanske bakar du några smarriga bitar åt mig??? :) Ses nästa helg, skall bli roligt att träffa dig. Masskramar