2009-05-31

Mors dag

Imorgon är det första dagen i juni. Det har varit en härlig sommardag idag. Helgen har varit fulltecknad. Men det har funnits mysiga stunder med familjen. Som imorse. Då åt vi frukost tillsammans med nybakade frallor från byns bageri och jag fick morsdagspresent av barnen.

Jag värdesätter dessa stunder högt när livet går i full fart just nu. Det ska bli otroligt skönt när studierna är klar till höst. Jag ser framemot min lilla semester med familjen då vi ska till Kolmården och få åka till mina hemtrakter i Norrland.

Det ska bli kul att få komma till min smultronsställe - mina föräldrars sommarstuga. Även att få träffa mina föräldrar och bror med familj. Det är morsdag idag och jag har tänkt på min mamma mycket idag. Har inte hunnit ringa idag. Men jag tror att hon vet att jag älskar henne mycket. Vi ringer varandra ofta - nästan varje dag. Mamma är en av de viktigaste personer i mitt liv. :)



Snart har syrénen blommat ut. Jag har inte riktigt hängt med för våren har gått fort här i Skåne. Mest för att jag har dykt i skolböckerna så mycket att jag missat mycket. ;) Syrén är en av mina favoriter och dom doftar så gott. Jag har njutit av dem och dess doft i köket. Doft av sommaren. Ljuvligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att du tänker på mig. Jag visste att du har det fullt.
Hos oss är det syren som håller på att slagit ut. Ovanligt tidig iår.
Kram Mamma

Madde sa...

Åh va härligt och mysig morsdag du har haft! Själv hade jag 2 ungdomar och lyckades att få ut dem på 5 km promenaden, fotograferade lite och sen ner till Ica för att köpa glass. Min mor var tyvärr sjuk... Jag längtar att få träffa dig och äta god middag tillsammans med dig och Carin! Kramiz

Felicia sa...

Jag fick också en mysig mors dag, blev väckt av barnen med present och sen åt vi en god frukost. Resten av dagen var vi ju hos er så det kunde inte ha varit bättre ;) har även syrén härhemma, kan hålla med om att de doftar så gott. Sommaren är garanterat här nu! Kram!