2009-05-21

Lite piff

Idag har jag piffat köket lite. Köpte nya hissgardiner från Åhlens men jag vet inte om jag gillar dem eller inte. Lite för bulliga. Men jag ska prova stryka lite imorgon och se om det hjälper.



Sedan har jag testat hur dynan ser ut. Har inte börjat sy överdraget än så jag har bara lagt över tyget på dynan. Så här kommer det att se ut sen när överdraget är färdigt. Förhoppningsvis snart. Den ska i allafall bli klar till sambons kommande 30 årsfest. Tänk er kuddarna i andra färger beroende på årstiden.

Framåt till höst kommer jag vilja byta ut bordet och stolarna. Har hittat en bord på det stora varuhuset men det skulle vara roligare om jag hittade en på loppis. Vi får se hur det blir. Sedan är det taklampan som ska hänga över köksbordet som saknas. Något som vi kan vänta med när det är ljust ute nu. En sak i taget. :)

Man vill gärna byta ut allt på en gång. Men det fungerar inte. Som alla husägare vet. Det finns många andra hål som man måste lägga in pengarna först. Troligtvis kommer vi att behöva byta ut träfasaden på den ena husgaveln och ev. kortsidan av garaget där den lilla verkstaden är i slutet av sommaren. Det är ruttet trä. Tråkiga saker men så är det som husägare. :)



P.S Tack för era ord från förra inlägget. Det känns mycket bättre idag. Som sagt, idag är det en ny dag. :)

8 kommentarer:

Malin sa...

Oj, vad fint! Det är det verkligen. Du är bra på inredning! Trevlig långhelg! KRAM

Madde sa...

Det ser bra ut det där med soffan och dina tankar när det gäller att byta ut kuddar sen m.m.... Ja nog vill jag oxåkunna ändra nåt men liksom du så är det pengarna som styr och man får ta till då och då, till sist har men det man vill ha! ;) Kramiz

Elin sa...

Vad fint det blev! Jag drömmer också om ett stort bord som man kan hitta på loppis. Men nu kan jag ju inte köpa för det skulle inte få plats i vårt lilla köket :)
Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Jag vet precis hur det är att vara husägare... ibland hade man önskat att man hade en outsinlig bank som man bara kan hämta pengar från så man kan inreda precis som man vill - direkt! Men så är det ju nte ;). Fint var det iallafall!

Kram M

Linba sa...

Jättefint!
Ja, jag önskar att man föddes med guldpengar i byxor så man kan köpa eller förändra mycket hemma med pengarna men tyvärr är det inte så hihi..
Ses snart i alla fall :) Kramar

Anonym sa...

Hej Jenny! Vilka fina bilder här i din blogg! Kökssoffan - läcker!! Och vad fin balkonglådan till lekstugan är och bilden från Lanna kalkbrott var härlig. Det påminde mig om vår utflykt! Kramar!från A.S i din klass

Felicia sa...

Väldigt fina bilder, det är ett kök med mysfaktor 10 :) Ser fram emot att sitta i detta kök snart ;) Du är saknad, vännen! KRAM som känns ända in i hjärteroten.

Lilla huset på prärien sa...

Vad fint!! Jag har exakt likadan kökssoffa - en sådan där dyna måste jag ha! Hur har du gjort den? Hittat? Skumgummi? Madrass? Oavsett så är det jättefint :)

Kram Jenny