2009-05-26

Barnböcker

Hemma hos oss läser vi många böcker. Jag försöker hänga med och köpa in nya böcker ibland. De senaste köpen blev två underbara böcker till lilla tjejen. Perfekt till godnattsläsningen på kvällarna.

Jag läser en bok varje kväll till lilla tjejen. Det är en mysig stund som jag tycker mycket om. Jag klämmer in mig i hennes lilla växasäng och ligger bredvid henne. När jag läser för henne då leker hon med mitt hår. En gosig stund varje kväll. Det finns böcker från bland annat Elsa Beskow, Gunilla Wolde och Astrid Lindgren i bokhyllan.



Vi älskar er lika mycket och Älskade snuttefilt är nya. Dom är väldigt mysiga och illustrationen i böckerna är väldigt fina. Mjuka färger. Jag har läst dem och lillan var som ett ljus och lyssnade på mig. Så lugn och koncentrerad var hon. Man måste passa på och ta tillvara på såna här stunder för om några år vill hon läsa själv som stora tjejen gör. Barn växer så fort. :)

3 kommentarer:

Felicia sa...

Ja det gäller onekligen att passa på nu när man har småbarn och får läsa för dem ;) Här läser vi också mycket, det är bland det mysigaste som finns. Dock finns det en nackdel med att vara bokmal, det finns inte plats för fler bokhyllor i huset *drömmer om ett eget mini bibliotek* Dessa två böcker som du har köpt verkar vara mysiga, får kika i dem på söndag när vi kommer. KRAM!

Madde sa...

Ja det gäller att passa på! Jga minns när jag läste för min Therese och det är så mysigt att bara ligga bredvid och läsa högt... Kramiz

Malin sa...

Mysigt med barnböcker, det är grunden till allt sen... kramar