2009-05-03

Världens bästa medicin

Lekstugan har nu fått en balkonglåda med lite blommor. Jag valde den här fina lådan och planterade blommorna i lerkrukorna för att kunna flytta på dem. Barnen var med och hjälpte till.



Idag är det en lugn dag. Det är ganska skönt ute. Svalt och mulet. Jag försöker städa och fixa lite men det är inte lätt när man har ett febrig barn som klänger på mig. Jag ser framemot ikväll för då ska jag ut på en långpromenad. Jag har börjat promenera mer nu. Promenerar nästan varje dag.



Det är tack vare en liten grej som gett mig en spark i baken. Det gör susen och jag mår så mycket bättre nu. Lugnare inombords och jag blir även piggare och sover gott på nätterna. Som en läkare sa: Promenader är världens bästa medicin. Dessutom är det billigt och lätt ta med överallt. ;)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra! Nu fick jag extra inspiration för att sticka ut på en lång promenad. Barnen här är också klängiga idag, utan att vara febriga...

Kram!

Felicia sa...

Åh är Wilmatösen också febrig? Mini fick feber igårkväll, så hon gör mig sällskap i den Ferreiranska sjukstugan. Maxi är frisk nu, han var sjuk i onsdags. Det går runt som om vi springer i ett ekorrhjul och inte kan komma ifrån.

Ang att promenera. Häng med mig till Norra kyrkogården i Lund nån dag så kan vi promenera där. Så underbart och royfllt. Det är mer än en kyrkogård, folk kommer dit för att meditera, yoga etc. Kramar!

Anita sa...

Duktig av dig gumman min. Bra att du sätter igång med promenader. håller med läkaren att promenad är rena medicin. Pussa barnbarn från mormor
Kram från Mamma

Villa Carl Larsson sa...

Hej! Vad roligt att hitta till din fina blogg. Vad fint med blomlådan. Har precis köpt en sån själv och tänkte ha mina färska kryddkrukor i den. Påminner lite om hur du har det i din :)

Kram Josefin