2009-05-16

Borta bra men hemma är bäst


Bild: På kalkbrottet Lanna utanför Örebro

Äntligen hemma efter några dagars resa runt halva Svea Rike. Jag har varit i Dalarna, Närke & Östergötaland på några dagar. Det har varit intensiva men roliga dagar med kurs och olika studiebesök. Jag njöt av Dalarnas vackra omgivning. Hann med en kort besök hos Lantliv i Leksand. Det märktes att våren inte hade hunnit så långt som här i Skåne. När jag kom hem häromdagen så såg jag syrén som hade börjat blomma. Att det kan vara så stora skillnader i Sverige. :)

Mellan studiebesöken och resan så hann jag med en del. Som promenader, geocaching, shoppning, hälsa på en barndomsvän, koppla av, umgås med klassen & äta ute. Den sista dagen av resan längtade jag hem till familjen. Den här pausen från bloggen var precis vad jag behövde. Blev osäker på syftet med bloggen och jag kände att bloggen tog för mycket av min tid. Nu har jag hittat balansen igen. :)

1 kommentar:

UI sa...

Absolut vacker!

Skönt att höra tt det har gått bra med studiebesökan även resan.. :D