2009-05-16

Jag vann

Jag upptäckte nyss att jag har vunnit en timmes fotosession med JennyK. Jag trodde inte att jag skulle vinna. Men jag vann. Det första jag tänkte var - Skit också!

Haha! Jag är inte så förtjust i att bli fotograferad. Det kan jag erkänna. Står hellre bakom kameran eller står långt bort så att jag inte syns tydligt i bilden. Speciellt poträttbilder och närbilder. Jag funderade faktiskt en stund på att avstå det här. Men någonstans innerest inne ville jag ändå prova. Jag måste lära mig att tycka om stå framför kameran. Jag duger som jag är. Varje människa är unik och vacker på sitt sätt.

Sambon blir ofta galen på mig när han försöker ta bilder på mig. Det är ganska lustigt för jag stod gärna framför kameran när jag gick på gymnasiet. Sen vet jag inte hur det blev så att jag helst står bakom kameran.

Så här skrev jag:

Jag har en utmaning till dig. Jag avskyr nämligen att bli fotograferad. Kameran är min värsta fiende. Jag ser mig INTE som en skönhet, utan som en skamfläck. Johan tycker att jag är inte klok. Jag står alltid bakom kameran och råkar jag hamna framför kameran så gör jag allt så att jag slipper fastna på bild. Så jag skulle gärna vilja prova bli fotograferad av Dig och det skulle vara spännande att se om du lyckas omvända mig. Att jag ska se min skönhet och att jag faktiskt är vacker som jag är som Johan säger ofta.

Har man gett sig i leken så får man tåla. ;)

5 kommentarer:

Ulrika G sa...

Ahh, så det gick att cacha.. :) Hoppas att jag var en bra lärare åt Johanna och hon visade för er hur kul det är... Vi får besöka Körsbärsdalen för det finns ett par cachar där som jag ej tagit. Då får barnen och Johan vara med och vi ta med en god picknick korg..

Förresten -GRATTIS till fotosession!

Malin sa...

Ja välkommen tillbaka och grattis till fotosessionen :-) du är vacker som du är! KRAM

tess sa...

lycka till! :-) det ska nog gå bra! sätter du upp bilderna här sen? ;) hoppas allt är bra med er alla. hälsa johan så gott! kram tess

Felicia sa...

Grattis, vännen! Det kommer att bli en härlig fotosession och eftersom JK är så otroligt duktig är jag bergsäker på att det blir många fina bilder på dig oavsett vad du än säger/tror ;) Såg din kommentar i min blogg, hihi ja det var väldigt roligt att ha Johan & flickorna här men saknade dig! Fick du mina mms på Tilde & Wilma när de gungade och dansade? Ska smsa dig! Stor KRAM!

Madde sa...

Wow, vad kul att du har vunnit en fotosession och jag förstår hur du känner dig men hoppas att det ska bli kul att hon förändra din syn på skönheten :) Kramiz