2009-05-02

Körsbärsdalen

Det har varit några fantastiska dagar med värme och solsken. Igår var vi på en utflykt och då åkte vi till Körsbärsdalen. Jag blev förälskad i dalen. Det är så fint där. Platsen påminde mig mycket om filmen Bröderna Lejonhjärta. :)



Det är som balsam för själen att vara ute i naturen. Det är där jag hämtar mina krafter och laddar batterierna. Liksom med promenader. Att promenera runt i körsbärsdalen med familjen och njuta av omgivningen var verkligen härligt. Det doftade så gott av körsbärsblommorna. Det är bäst att passa på och njuta innan blommorna faller.





Update: Jag letade efter upplysningar om Körsbärsdalen. Hittade inte bra. Men hittade en Bed & Breakfast som ligger i Körsbärsdalen. Där hittar ni info och ev. vägbeskrivning dit. :)

3 kommentarer:

Linba sa...

Åh vad vackert Körsbärsdalen är, var ligger den någonstans?skulle också vilja se dalen.
Kramar

♥ mamman i huset ♥ sa...

MAKALÖST vackert! Åh, jag känner doften... Ja, jag gör faktiskt det! Mmmmmmmm...

♥ Fyra årstider sa...

Oj vad vackert..nästan som en saga.
Kram Lotta