2009-05-17

Guldkorn

Det har varit en härlig och skön helg. Jag har kopplat av ordentligt, myst med familjen och jobbat med trädgården. Nu känner jag mig verkligen laddad för ett tag framöver. Nu blir det full rulle fram till dess då jag har två veckors ledigt från studierna i sommar. Än är min kalender inte fullbokat men förhoppningsvis lyckas jag boka in några träffar med några mysiga vänner.



Idag släppte vi alla måsten och åkte på loppis hela familjen. Vi fyndade några saker. Men jag grämer mig mest över två underbara saker som jag missade. Dom var guldkorn i loppisen. En härlig sliten klaffbord som skulle passa utmärkt som vardagsrumsbord och en ruffig matbord som skulle passa perfekt till vår kökssoffa i köket. Framför mina ögon. Nu när jag tänker på det så blir jag lite irriterad över att jag inte agerade snabbt. Men så är det. Det kommer fler loppisar som är tur. ;)

En härlig dag har det varit med barnen. Vi myste, skrattade och lekte mycket. Mest i lekstugan. Där får fantastin flöda fritt. Det gäller att vara kreativ och barnasinnet får komma fram. Det känns gott i själen att få umgås med barnen. Ta vara på tiden och det är en dyrbar gåva.

4 kommentarer:

Linba sa...

Så kan det gå till ibland saker man vill ha försvinner till andra .. men det finns säkert fler på andra loppisar. Var var ni på?
Jag vill också hänga med på loppis nån gång :)
Kramar

Madde sa...

Hej! Vad skönt att släppa alla måsten! det behöver alla ngn gång! Ja, du det klart att jag skulle oxå grämja mig för att ha missat nåt men som tur kommer du att vara på fler loppis framöver tror jag! Kramiz

fia sa...

Hej! Kul att du vann tävlingen om fotografering! :) Det kommer bli jättefina bilder!
Ja, det är söta teckningar som Hugo ritat.. Men tyvärr så är det inte aktuellt med bebisar för oss på ett tag. Haha. Ha det bra!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter härligt:)
kram Lallois