2009-05-04

Hantverk

Jag tycker om genuina hantverk. Inte såna som massproduceras. Det är en vardagslyx som jag gärna unnar mig. Jag har Monica Johanssons ljuskronor hemma. Dom är mina favoriter men jag använder dem inte så ofta nu när barnen gärna känner på saker överallt. En del skålar och glas har gått sönder. Så dom står tryggt i en hylla där barnen inte når. :)

Jag vill åka på en utflykt till Höganäs och Mölles krukmakeri. Där kan man hitta jättefina butiker. Mölles Krukmakeri som har temuggar, kannor & skålar. Jag läste om Mölles krukmakeri hos Husmusen blev jag nu mer sugen på att åka dit. Jag får se om någon vill följa med mig. :)

6 kommentarer:

Linba sa...

Jag hänger gärna med, är nyfiken på Mölles krukmakeri.
Kramar

♥ Fyra årstider sa...

Där har jag varit för många år sedan.
Kram Lotta

Malin sa...

Hej! Har kollat och har inte varit härinne på ett tag. Härliga bilder och så en jättefin lekstuga ni har. Även verkar det ju vara jättefint där i Körsbärsdalen! Sköt om er och kram från mig

Tess på Tilda och Mamma sa...

Tack för dina fina ord hos mig. Hur kunde du veta att det var Lungön vi var på. Har du varit där eller tänkte du på skylten.
Ha en mysig dag.
Kram Tess

Madde sa...

Hej! Strongt av dig att gå på långa promenader och det ska även jag göra.. Du har alltid ngt projekt på gång och gillar fina saker... Men det är ju din personlighet så det passar dig! Må så gott och ha det så bra! Kramiz

Linba sa...

Grattis Jenny till en fotosession hos Jennyk :) jättekul att du får bli fotograferad av en duktig fotograf :)
Kramar