2009-04-23

Sommarens söta

Jag tycker det är roligt att baka. Jag skulle kunna baka ofta om jag vill men det är bäst för oss att jag inte gör det. Annars rullar vi fram. ;)



Jag upptäckte hos en blogg att det ska komma ut en ny receptbok av Systrarna Eisenmann.

Sommarens söta heter det nya boken. Den ska jag absolut ha. Jag har Vinterns söta och Två systrars söta. Böckerna är fylld med läckra recept och vackra bilder. Jag har provbakat några recept i dessa receptböcker. Gudomligt goda bakverk.

Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman driver sedan flera år The Cookbook Café vid Jarlaplan i Stockholm. Det är en kombinerad bokhandel och kafé för matentusiaster. Där kan man även provsmaka på godbitar ur Två systrars söta och Soppor, bröd och röror.

Jag vet inte om The Cookbook Café finns kvar idag. Någon kanske vet?

3 kommentarer:

Linba sa...

Hihi, jag har samma problem här, försöker undvika att baka p g a annars rullar vi också fram. Bättre baka när det är nåt speciell tillfälle då kan man baka och bjussa på typ hehe..
Kramar

Felicia sa...

Bra tips på kakböcker. Jag älskar ju att baka och brukar baka minst en gång i veckan. Barnen har väldigt ofta kompisar här så det är roligt att kunna bjuda på lite gott. Men den här månaden har studierna tyvärr tagit all min tid. Längtar till den 5 juni för då kan jag påbörja min ledighet och hinna med saker och ting bättre. Kram

Elin sa...

Jag har också Två systrars söta boken och tycker väldigt mycket om den. Min syrra har även boken "soppor och röror". Jag har testat några soppor och röror och allihopa smakade jättegott! Nu kan man köpa sommarens söta boken på internet. Jag vill se lite i den innan jag köper den :-) Tyvärr finns inte cafeet kvar i Stockholm. Systrarna ägnar sig åt att skriva matböcker istället på heltid. Därför finns cafeet inte kvar. :-( Jag blev besviken när jag fick veta det förra året när jag var i Stockholm. Min syrra hade dock varit på cafeet och tyckte att det en av de bästa caferna ho varit på. Mycket choklad sa hon! hehe. Vem kan motstår choklad?? ;-) Kram