2009-04-04

Det bästa med livet

Idag var jag med barnen mycket. Jag satt ute i solen och hade koll på barnen. Då njöt jag ordentligt och kände att det är det bästa med livet. Att sitta ute och njuta av vårsolen medans barnen springer runt och leker. Barnen skrattade mycket och fick gå barfota en stund i värmen.

Sedan när sambon kom hem från jobbet så åt vi grillat med sallad och klyftpotatis. Efteråt satt vi och bara kopplade av. Barnen busade lite så att vi alla skrattade tillsammans. Då i det ögonblicket kände jag en enorm lycka. Det är det underbara med livet. Att få känna den här lyckan.

Det har varit väldigt tungt en period med en del otur så det är riktigt underbart att få känna lyckan värma kroppen. Liksom när man sitter tillsammans med vänner och vi skrattar så att tårarna rinner. Då blir man så tacksam över sina vänner som man kan sitta med och skratta och prata med om allt. Det är det bästa med livet och jag är tacksam över det jag har - familjen och våra vänner.

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Kloka människa..livet har vi en så kort tid..det är nu vi har möjligeht att få känna lycka och uppskatta den.
Kram Lotta

Madde sa...

Åh vad härligt att du hade en känsla av lycka idag! Redan barfota en stund!? Här kom det lite stora snöflingor idag men det är bora nu... Är så less på snön!