2009-04-24

En varm vårdag

Just nu sitter jag och njuter av lugnet. Barnen ligger och sover. Sambon är inte hemma. Det är tyst och stilla hemma. Tankarna vandrar runt. Jag känner mig dåsig av tröttheten och ett glas rött vin.



Idag har det varit en bra dag. Morgonen startade bra med glada tillrop från en arbetskollega som var glad att få träffa mig. Det värmde mig. Solen sken idag och jag var ute väldigt mycket. Vi satt ute i solen och fikade i timmar. Det kändes nästan som om det är sommar nu. En härlig och varm vårdag.

Kvällen tillbringade jag i trädgården med barnen. Åt middag, lekte och myste. Jag tog en kvällspromenad med barnen som höll i över en timma. Vi var på ett äventyr där vi gick bland buskar och träd. Slutdestinationen var till en lekplats. Barnen tyckte att det var så kul.



Det ska bli varmt i helgen. Imorgon åker vi ut till landet. Vi ska sätta potatis, grilla och njuta av lantlivet. Längtar! Det är livet.

6 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Tittar in en snabbis och önskar dig en skön kväll.
Kram Lotta

malin sa...

Härligt väder ja, men lite föööör blåsigt här hos mig. Ha det bra skönt. KRAM

Madde sa...

Vilka härliga bilder! Denna helgen har varit kanonfint och varmt oxå.. Härligt! Kramiz

Linba sa...

Fina och härliga bilder :) Kramar

Felicia sa...

Det är helt lovely med såna dagar! Idag är det ju molnigt och grått. Förhoppningsvis är det soligt och varmt på lördag när vi kommer till er så att vi kan vara ute mycket. Kram

Alla dessa ögonblink sa...

Hej! Väldigt härliga bilder möter mig härinne rätt så ofta. Tack för dina kommentarer i vår blogg - jag undrar; funkar havredryck, soyadryck etc med Linnea? Dennis vägrar sånt helt och hållet - och så ska han ta kalcitena brustabletter (som han oxå vägrar)så jag står inför dilemman hur han skall få i sig tillräckligt med kalk... Nå, det får vi ta sen..... antar jag! :)

Ang. förkylningsastman - vilka symptom ser ni? Vi hör ju inte så vi måste ju titta efter symptomen. Ibland säger andra "oj, vad tät hon låter.." eller så, men vi tycker hon ser "bra" ut så att säga.. Helknepigt ibland. Ett tips från doktorn; andas hon 40 gånger i en minut är det OK. Andas hon oftare än så - då har hon det jobbigare. Sen ska vi titta på andningen också - själva rytmen, andas hon med magen också? tex.....

Lite som passar i den här bloggen;
Vi har ett gammalt matbord och stolar som hör till den härhemma och den matgruppen är jag väldigt stolt över. Jag är uppvuxen med den också, så det känns extra. Har inte målat över, den är naturligt sliten. Dock är stolsdynorna omklädda med ett fuuuuuult tyg och emblemen på stolsryggarna övermålade i guldfärg.... Pust! Vi får väl måla över sen - vilket känns lite trist.

Ha det så gott i vårvärmen - vi bloggas!
/Ådi