2009-04-23

Smak av sommar


Idag har det varit härligt ute. Jag har städat, tvättat lite kläder, köpt hem lite blommor och gjort lite trädgårdsarbete. Så jag slipper göra det i helgen. Skönt med en ledig helg. Vi ska då bara koppla av och umgås. Imorgon är det fredag. Vad tiden går fort. Idag var jag och barnen ute hela eftermiddagen och kväll. Vi fikade och åt fruktsallad och åt lite jordgubbar. Kvalitéstid med barnen.



Jordgubbarna smakade verkligen sommar. Jag köpte dem hos en gårdsbutik som säljer bland annat grönsaker direkt från några gårdar. Jag hittade jordgubbar. Dom luktade som dom ska göra och smakade gudomligt. Inte såna smaklösa som man kan hitta på ICA eller annan matbutik nu.

Glöm inte att ta vara på tiden och umgås med dina barn. Snart är dom så stora att dom är hellre ute med sina kompisar. :)

2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Oh du har så rätt! Jag ska verkligen försöka att njuta lite mer. Känner mig sur och gnetig idag... Det blir en snabb liten hälsning!

Bakluppeloppis är det i Malmö den 1:e Maj. Vet inte vart någonstans riktigt men googla på det så hittar du det säkert :)

Lycka till!

Kram Jenny

Anna Sofia sa...

Gör nu min försök att skriva en kommentar och se om jag gör rätt.. I allafall!! Härligt med jordgubbar.. åh!! mumsiflabba. Cornelia har kalas nu. Hon ska även ha pyjamaskalas i kväll med 3 tjejer. Ojoj, vad barnen växer.. herregud.. hi..