2009-04-03

Lekstugan

Det har varit en härlig eftermiddag och kväll. Vi har suttit ute i altanen och njutit. Fikat och ätit middag där också. Barnen har lekt ute mycket idag. Samma dag som vi hämtade kökssoffan så hittade vi en lekstuga också. Så nu har vi en lekstuga här hemma och barnen är väldigt glada över den.

Vi ska försöka hinna måla den. Det behövs eftersom färgen har blekts mycket. Sambon har tvättat den med högtryck igår och nu har stugan torkat ordentligt så vi ska måla i helgen. Det är en liten röd stuga med vita snickerier och staket. Jättesöt!

Inne ska vi måla väggarna och taket vitt. Golvet ska få vara som det är - trä och slitet. Det är charmigt. Sedan ska vi fixa fler hyllor och flytta in lite saker. Jag ska använda min nya symaskin som jag fick i födelsedagspresent. Den har stått och samlat damm i några månader. Nu ska den användas. Jag ska köpa lite tyger först och jag hoppas hinna med det på söndag när vi ska på en liten utflykt.

1 kommentar:

Madde sa...

Åh vad kul att ni har även hittat en lekstuga, nu har ni fullt upp med att fixa köksoffan och lekstugan.. Det var väl bra att symaskinen kommer till väl pass nu.. Ni har verkligen det varmt mot för oss men idag var det mulet och regnigt och ändå var det +8.... Bra då försvinner det snö vi har på backen, är så less på det och vill har VÅR! Ciao med kram