2009-02-28

Sugen på renovera

Nu har vi blivit sugna på att renovera i hallen och ovanvåningen. Jag har börjat titta runt på hur vi ska ha. Vi har hittat en inspirationsbild på hur hallen ska se ut. Det kommer att bli vita pärlspont på väggarna, mörkgråa klinkers vid ingången och vi ska måla trappan vitt. Sedan är det resten av golvet som vi inte är riktigt klara för den ska vara likadan i köket och matsalen också. Svårt!

Sedan är det också ovanvåningen. Det som är klart är att det mesta - väggarna och taket - ska målas vitt och bjälkarna ska bli mörkbruna/svarta. Det svåraste är golvet. Jag tycker det skulle vara kul om vi valde svart golv. Det skulle bli en härlig kontrast och vi har en väldigt stort fönster som släpper in mycket ljus. Men kruxet är att damm och smuts syns mer då på mörkt golv. Knepigt!

Baseco har jättefina golv och vi har två som vi gillar. Men det finns både för- och nackdelar med dessa. Som alltid. :)





Bilder: Lånad från Baseco.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Jenny! Det kommer nog bli jättefint i er hall/ovanvåning!
Vi ska oxå ha pärlspont och vitt trappa i vår hall:)

kram Jenny

Anonym sa...

Hej! Ja nu när det närmars sig vår för er och häruppe blir det alls ljusare så känner även jag sugen på att renovera Therese rum, lilltoan och köket. Så jag ska planera så jag vet vad jag ska göra. Jag tror att det blir fint det du skriver om hur ni ska renovera :) Kramiz

♥ Fyra årstider sa...

Vi ska måla vår hall och trapp vit.
Kram Lotta