2009-02-03

Lycka i vardagen

Här hemma går det segt. Högarna med smutskläder och nytvättade kläder bara växer. Jag hittar inte tid till att få bort högarna. Mina studieuppgifter har fått vila lite. Sömnen har varit sådär sen lördags. Jag kan knappt gå nånstans utan att ha 15 kg extra på mig.

Tack och lov för Lotta på bråkmakargatan så får jag möjlighet att göra något en liten stund. Lilla W är febrig och hostar för fullt. Igen.



En sådan här vardag är det en lycka att få se de underbara keramikkronorna hemma. Det känns lyxigt att unna sig saker som kommer att hålla länge. Liksom tulpanerna som jag köper hem ibland.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Åh är lilla Wilma sjuk nu.. Inte så lätt.. För det är samma med mig som har 2 ungdomar (Therese och Ellen) som är matta idag men imorgon ska min Therese till skolan och Ellen ska hem till sin mamma och kurera. Du gör ett bra jobb som köper hem vita tulpaner. Önskade att jag kunde det oxå men vår katt biter i allt!. Suck... Kramiz

Anonym sa...

Hoppas att lilla W kryar på sig fort! Härligt med lite vårtecken i hemmet :) ses snart! kramen

Anonym sa...

Fina ljuskronor du har :)
hoppas Wilma kryar på sig. Hemma är det lite jul kvar typ gardiner men de ska bytas ut snart haha när jag får tid över ;) vill ha vår nu, är less på mörkret och kylan hihi..Kramar från oss :)

Anonym sa...

Hej älskade vännen!

Tusen tack för ditt kommentera. :D Är glad.. Ja trivs bra med den klänningen. :D
KRAM!!!

Lilla huset på prärien sa...

Åh de är verkligen underbara de där lyktorna, förstår att du njuter av dem. Här har jag det lika, visserligen är inte jag sjuk men alla barnen är hostiga och allmänt gnälliga. Hoppas jag orkar kvällen ut. Mannen jobbar. Njuter av dina bilder och de vackra tulpanerna!

Snart börjar Bolibompa...

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Kronorna är underbara, det kommer in såna till oss under februari, ska bli spännande.

Härligt med tulpaner!

kram