2009-02-09

Solsken



Igår var det en underbar dag. Först började dagen med grått och mulet. Jag och lilla W åkte till det stora varuhuset. Handlade hyllplan och konsoler till köket. En litet projekt till köket. Lite annat följde med också. :)

Efteråt åkte vi till W:s farmor och farfar. W ville träffa dem och fåren och katten som dom har på deras gård. Vi fikade lite och hade det mysigt.

På vägen dit började molnen spricka och jag kunde skymta den blåa himlen. Då sken solen och det var verkligen underbart. Jag kände kroppen vakna till liv och jag fick en härlig känsla. Det är svårt att beskriva. Jag har svårt för den mörka årstiden trots att det kan vara mysigt ibland. Men ofta längtar jag efter den ljusa årstiden.

Hos svärföräldrarna såg jag vårblommor överallt. Snödroppar. Vintergäck. Knoppar av påskliljor.




6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman igen.

tydligen det är snart våren hos er.
Inte här iaf.... igår snöade det också! Men idag får vi se för man vet aldrig med väder nu på sistone!

KRAMAR igen!

cinah sa...

Fy va fuskigt att Ni har vår!! Här är det full vinter =( less på snön nu..
Jobbigt med astma,min Sofie dras fortfarande med den,fast nu är den ju inte lika jobbig.

Sköt om dig & familjen
Kramen

Anonym sa...

Det varade bara kort.... snön är här igen!!! Hehe.. det får man räkna med att det blir så här i feb... vintern har fortfarande ett grepp här i Skåne. Men snart..... KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Vilka underbara bilder - tyvärr tror jag att de kommer att bli insvepta i snö nu om de som spått får rätt. Själv hoppas jag att de får fel för jag är inte det minsta sugen på snö nu! Den där gula blomman längst ned är ju bedårande. Är det Vintergäck eller?

Kram Jenny

Anonym sa...

Åh lyllo er som har vårblommor men som jag ser enligt väderrapport ska det ju bli snökaos hos er... Stackars blommorna kommer att frysa... Kram Madde

♥ Fyra årstider sa...

Här är det mmassor av snö..så vår lär dröja ..söta bilder.
Kram Lotta