2009-02-12

Finna ro

Just nu lever jag i en stressig tillvaro. Jag har svårt att slappna av en stund. Jag kan knappt sitta i soffan en lång stund. Jag måste gå runt och göra något. Som nu när jag sitter här vid datorn och bloggar. Då och då går jag runt och fixar med något under tiden jag skriver inlägget. Jga har svårt att komma i ro. Även på natten.

Jag älskar att promenera. Det är en sätt för mig att återhämta mig och få ro både i kroppen och själen. Men det har jag inte tid med nu. Sambon har sagt till mig flera gånger att jag ska ut och promenera. Men jag hittar alltid på bortförklaringar eller så har jag faktiskt inte tid.

Jag har börjat intressera mig mer för Feng Shui. Har varit intresserad länge men det har varit svalt. Men nu börjar jag intressera mig mer för det tilltalar mig. Jag gillar tankesättet inom Feng Shui.

Från och med nu på måndag kommer jag och sambon att ändra på oss lite. Vara mer nyttigare och hälsosammare. Njuta mer av nuet. Piroritera bättre. Jag kommer att försöka promenera mer. Även få peppning av en vän. Promenera tillsammans en gång i veckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske du tänker/funderar mycket innan du lägger dig på kvällen då blir det svårt att komma i ro innan man sover.
Försök varva ner innan och slappna av. Tänk här och nu - morgondagen och framtiden behöver man inte tänka på just nu. Ta det sen..
Jag vet, jag hade svårt att finna ro för ett år sedan men nu känner jag inte så längre.
Gå ut och promenera eller gör något du tycker om, något som får dig slappna av riktigt. ses vi på söndag?
Kramar så det känns :)

Lilla huset på prärien sa...

Det tycker jag ni gör alldeles rätt i. Vi lever fel många gånger, de flesta av oss. Prioriterar fel, stressar för mycket, äter fel osv. Konstigt att man vet om det men ändå gör man fel...

Jag ska också börja bättra mig. Ska bara rida ut den här vidriga förkylningen först...

Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Tack för hulliga ord hos mig. Jag har släppt mycket på kontrollen..att alltid ha fint hemma, göra mycket osv. Jag har varit mycket orolig och stressad..men jag kom till en punkt jag var tvungen att välja. När jag fotar tex. då ser man inte att jag kan ha skräpigt runt om..

Jag tror ofta att alla andra har si och så och jag måste vara så duktig..men jag har istället släppt på kraven. Hoppas du också kan finna lugn. Fråga dig själv vad är det jag bär på..vad är det som oroar mig..viktiga frågor.
Kram Lotta