2009-01-31

Lugnt

Just nu sitter jag och njuter av lugnet. Det är lördag och vi är barnfria idag. Vi har varit och lämnat lilla W till farmor och farfar. L har åkt till fjällen med hennes farmor och farfar. Flickorna har inte samma farmor och farfar. L har en stor familj med många människor runt henne. :)

Jag har nu njutit av lugnet. Druckit en kopp te och kopplat av. Låtit tankarna vandra runt. Det är inte ofta man får sitta en lång stund och tänka i lugn och ro. Alltid är det barnen som drar i en, tvätt som måste tvättas, golv som behöver dammsugas, disk som behöver diskas, mat som måste tillagas & mycket mer. Så det var riktigt skönt. Nu är vi laddade inför kvällens fest då vi ska fira våra vänner som har 30 års fest.

Idag är det sista dagen av januari. Imorgon är det första dagen av februari som är en kort månad. Inte många dagar kvar tills det är mars. Snart är det vår. Tiden rusar iväg så det gäller att njuta av varenda ögonblick.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Åh vad skönt med att vara barnfri när ni har möjligheter att då ha det så sällan! Själv har jag 2 tonåringar här och det är en jobbigt period. Hoppas att ni hade trevligt på festen! Kramiz

Anonym sa...

Hej gumman..

Tack för ditt inlägg i min blogg.. Vill ha dig här med.. det är alltid gött och mysigt när du är med. :D
Vi ses ändå snart till sommaren. :D

PS jag flyttar in på måndag. Men komemr att bo där i veckan.. Beror påsaker m.m. Blir lite tomt i några veckor sedan kommer mer saker.. :D
Hämtar nycklar imorgon.. spänning!

MÅNGA av kärlek!
//Ulrica

Anonym sa...

Hej gumman! Supertrevligt att se dig igen igår :) Hoppas att Wilma har haft det buskul hos farmor & farfar. Ses snart så att vi kan fortsätta prata där vi slutade inatt :) Kramar

Tusenfröjd sa...

Så kul att du hittade till min lilla blogg. Var i Skåne finns du?
Mmmm, en barnfri helg hade ju varit helt underbart, lite tid för sig själv, ladda batterierna...
Lycka till i tävlingen och ha en fortsatt underbar kväll!
Liv