2009-01-10

Snön kom och gick

Häromdagen var det vitt och underbart ute. Det hade snöat så att det blev vitt på marken. Vädret var strålande. Solen sken och det var kallt ute. Vi njöt ordentligt trots den envisa förkylningen höll oss inne. Men vi trotsade förkylningen och tog en kort promenad för att få lite luft. Det var underbart.

Men en morgon vaknade jag och det var återigen grönt ute. Jag är glad att vi hann vara ute en stund i snön. Jag längtar till våren. Jag har sett fina saker som kommer till våren. Bl.a Cult Design och Sia. Underbara vårfärger som turkos, rosa, grönt och ljusblå.



Här hemma har vi vita krokusar, blåa pärlhyacinter och vita tulpaner. Jag längtar till våren. :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja som du nog förstår är det vitt här men idag var det rätt så fint väder så jag tiog en promenad för att komma ifrån hemmet en stund. Men jag längtar givetvist oxå till våren för jag gillar solen :) Kramiz

Nettan sa...

Hejsan!! Kul att du kikat in hos mig! Häller med dig..längtar efeter våren, blåsten viner och det småregnar å ä grått här!Trist! För pigga upp det med lite blommor inomhus!
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Jag är så sugen på lite pasteller nu.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fröjd med pärlhyacinter! Jag saknar blommor här hemma och måste göra någonting åt det. Kanske imorgon. Idag har jag varit iväg på loppis en sväng och fick besök av en kompis. Sen var det simskola med barnen... vilket stök! Men det gick bra ändå... nu ligger de äntligen och sover. Ahhh det är en fröjd det också! *ler*

Kram Jenny

Anonym sa...

Jag längtar också efter våren :) ska nog köpa lite pärlhyacinter här hemma. ser så fint ut i zinkkruka :)
Hoppas ni mår bra nu. Kramar

A home far away sa...

Jag förstår att ni redan nu börjar längta efter våren, det gör man ju efter jul:


Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Gillar pärlhycianter jag med! KRAM