2009-01-15

Tulpanens dag



Idag är det tulpanens dag. Jag har köpt hem vita tulpaner. Jag har inte hunnit ta bild på dem så det får bli bild på vita krokusar istället. Dom är lika fina. Idag känns det som om att våren har kommit för solen skiner och det är skönt ute. Precis vad man behöver när man är hemma med en irriterande hosta som har förföljt mig i 2 veckor. Förhoppningsvis försvinner det snabbt när jag hämtar ut min dunderkur från farbror doktor om nån timma.

Här hemma andas det vår. Men jag har inte hängt upp vårgardinerna och lagt fram dukar i pasteller än. Det får vänta lite till. Jag gillar när det är lite tomt här hemma som en oskriven blad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va, är det tulpanens dag idag? Det hade jag ingen aning om .... :-) Krya på dig och våren är nära! KRAM

Anonym sa...

Åh, att det börjar bli vår för er därnere! Här börjar det bli kallt igen efter att vi har haft plusgrader i ngr dar. Jag längtar efter ljuset, emn det börjar smyga sig fram nu på morgonen när jag går till jobbet :) Krya på dig och sköt om dig,vännen! Kramiz

Unknown sa...

Jättefin blogg! Jag tycker också mycket om den lantliga stilen och har blivit inspirerad av dina idéer och länkar. Vi får ta en fika och diskutera snart! Krya på dig och kram från Sara i Örtofta (hostar också sedan ett par dagar)

marita blücher sa...

Hej Jenny,
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg. Jag har också smyckat både huset och butiken med vårlökar i väntan på att våren och värmen på allvar skall komma till oss. De vackra keramikkronorna kostar mellan 250 - 500 kronor beroende på storlek - du är varmt välkommen till butiken för att ta dig en närmare titt.
Krya på dig.
Kram/Marita

♥ Fyra årstider sa...

Vad vackert med vita krokusar..det ska jag titta efter nästa gång.
Kram Lotta

Ulrika sa...

Tulpan dag?! Suck det hade jag missat... Hoppas att allt är bra med dig och familjen?! Kram!