2009-01-04

Inspirationsbilder

Jag har visat bilderna här förut men måste visa dem igen. Jag tycker om bilderna från Slettvoll. Jag får mycket inspiration av olika bilder. Jag lägger dem här för bloggen är lite som en dagbok för mig så att jag kan kika bakåt för att hitta bilder, länkar eller det jag skrivit. :)


Här tycker jag om kontrasten med bordet. Rustikt och gammalt med lite modern touch i den lantliga stilen. Är lite förtjust i bordet men det finns nog inte plats här. Servisen är också fin och de rutiga kuddarna gillar jag mycket.


Jag gillar kuddarna också. Har nog blivit en kuddfreak. :) Jag skulle gärna slänga mig i soffan och läsa en bok.


Det skulle vara underbart att sitta här med en kopp te och mysa under filten när det är mörkt och grått ute som det brukar vara i januari. En riktigt tråkig månad. Då vill man gärna mysa och göra saker inomhus.


Jag drömmer om ett eget bibliotek till mina böcker. Har drömt om det sedan jag var liten. Jag hoppas på att få förverkliga drömmen en vacker dag. Men då måste det vara ett annat hus. :)

Hoppas att bilderna inspirerade er. Dom har butiker i Sverige. Ni kan kolla på deras hemsida om det finns en butik i närheten. Jag kommer att besöka butiken i Malmö snart.

7 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Håller med slettvoll har mycket snyggt.
Kram Lotta

Anonym sa...

Åh ni är inte ensam om att vilja fixa och dåna hemma! Jag vill oxå göra det för min lghet! Kram

Anonym sa...

Ett eget bibliotek drömmer jag också om, även när jag var en liten kicka :) Tror att alla som har böcker som ett stort intresse drömmer om det. Här får jag ju knappt plats med alla mina böcker, de är värdefulla för att bara ligga och samla damm i ett förråd. Menmen... utrymmet jag har nu räcker inte till :( Kramar

Anonym sa...

God fortsättning ville jag bara säga... fortsätt att drömma... det är ju det som sporrar oss att gå vidare. Kramen

Nettan sa...

Hejsan! Håller med, de har verkligen otroligt mycket snyggt! Urläckra bilder att inspireras av!!
Kram Nettan

Lilla huset på prärien sa...

Jasså har Slettvoll butik i Malmö? Det visste jag inte... får jag kolla in nästa gång jag åker dit.

Eucalyptus brukar man kunna köpa i de flesta blomterbutiker som lösa kvistar. Men vill du ha en hel stor planta får du nog uppsöka en plantskola av något slag. Jag vet att Hedentorps Plantskola i Ängelholm har Eucalytusträd som de säljer.

Lycka till!

Kram Jenny

Jeanette Hornbeck sa...

Hej på dig, jag sjundevågen surfar på Beas uppmaning och hamnade hos dig, vi verkar bo i närheten av varandra och du gillar verkligen samma saker som jag, kul!
Din blogg är jättefin!
Kram Jea