2009-01-04

Drömmer

Just nu sitter jag här och drömmer mig bort. Jag vill förverkliga våra drömmar med huset. Jag vill renovera och fixa här hemma. Jag vill få bort den fula korkmattan som vi har i köket och hallen. Få bort de gamla strukturtapeterna som sitter som berget i hallen och ovanvåningen. Måla taket till vitt och bjälkarna bruna på ovanvåningen. Nytt kök. Nytt badrum och lilltoa. Bygga en inglasad veranda. Ja, det är mycket man vill göra.

Vi har gjort en minirenovering för att vi ska kunna stå ut. Förut var väggarna i köket apelsinorange. Det var hemskt. Målade till vitt. Bytte ut de gröna blommiga kaklen till vita. Men istället blev köksluckorna fula. Alla skavanker syntes mer. :)

Då är det tur att man har drömmar. Vi pratar, planerar och drömmer ofta. Jag har en bild som är uppsatt på kylskåpet. Bilden ger mig inspiration till vårt framtida kök. Det kommer att bli ett lantligt kök med lite modern touch. Det kommer att bli mest vitt. Sedan kommer jag att piffa med lite färger beroende på årstiderna. Träpaneler på ett par väggar, kökssoffa, slagbord, pinnstolar, tallrikshylla, vita hissgardiner och några öppna hyllor. Men vi har en bra bit kvar tills vi kommer dit.

Det motiverar mig riktigt när jag vet vad som väntar framför oss. Vi vet inte när men vi vet att det kommer att hända. Så jag hoppas att de kommande 9 månaderna kommer att gå fort. I september blir jag äntligen klar med utbildningen och då kan vi kasta oss in i projektet renovering. :)

2 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver! Samtidigt som det är härligt att drömma så vill man också bara ta tag i allt och börja förändringen. Men så kan man göra lite småförändringar här och där för att stilla sitt begär ;).

Ha en skön eftermiddag!

Kram M

Anonym sa...

Ja jag känner igen din kommentar på att längta på renovering! Men när dagen kommer så ett tips! Det finns folk som säljer billigt efter felköp om det passar er i smaken! Eller också kanske har köpt för många tex. tapetrullar osv.. Kolla!
Många fynd kan man göra då kanske drömmen slår lättare in :D Jag håller tummen för er men ni ska veta att det är oftast tungt i början men er dröm kommer att slå in med tiden!
Kram Mae