2009-01-17

Keramik

Jag är förtjust i keramikkronorna från Monica Johansson. Jag såg bilder på dem hos olika bloggar för en par år sedan. Blev förtjust men kunde inte hitta vem som gjorde dem. Tills nyligen fick jag reda på vem som gjorde dem. Förhoppningsvis har jag en hemma hos mig snart.


Bild: Lånad från Syster Lycklig.

Man kan hitta dem hos Mixin, Syster Lycklig eller A mouse in a house. Dom är dyra men hantverk är jättefina och håller i många år. Då är det värt att lägga pengarna på saker som håller länge. Några få guldkorn lägger jag gärna pengarna på. :)

6 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Precis som jag :) Det känns dessutom extra lyxigt när man vet att det är en riktigt duktig hantverkare som ligger bakom det hela. Jag känner samma för min keramik från Mölle Krukmakeri. Dessa kronorna var jättefina!

Kram Jenny

Anonym sa...

Jättegulliga keramikkronor! Kan instämma i det där om att det är värt att lägga pengar på nåt dyrt som håller länge. Ses snart hoppas jag :) Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, jag håller verkligen med dig:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Vad söta de är småkronorna! :) Kramiz

Anonym sa...

Fina sessakrukor.. Skulle vilja ha egna.. till mitt nya matbord.. :) Kramar

Gnistrande snö sa...

Kul att hitta hit, många inspirerande bilder du bjuder på!
Underbara keramikkronor, en sådan skulle jag oxå vilja ha :-)