2008-10-14

Hemma hos Emla





Jag öppnade butiken för snart tre månader sedan efter att ha pluggat inredning och design på växjö universitet. Butiken är en dröm för mig som jag velat förverkliga ända sedan jag ver en liten flicka. Min affärside är att skapa en mysig inredningsbutik med gamla möbler som jag renoverar. Sedan så har jag ungefär 12 stycken olika danska leverantörer som levererar fina inredningssaker i den fransk- danska lantstilen. Det är mycket nött, slitet och vitt.



Min förhoppning är att kunden ska känna att "Hemma Hos Emla" erbjuder lite speciella saker som man inte hittar i de stora butikskedjorna. Men det ska ändå vara humana priser så att alla har råd.

Under hösten så kommer det att hända olika saker i butiken. Vi börjar med en pysselkväll den 19 november. Där jag har bjudit in kaliografen Jenny Karlsson. temat för kvällen är personliga presenter. Det är så mycket roligare att få en present med en tanke bakom det är inte priset på presenten som är det viktiga utan tanken bakom.

Under kvällen så kommer det att finnas specialerbjudande på julklappar i butiken. Vi kommer på olika kreativa sätt tillverka dörrkransar, charmig krukor och stämpla egna kort. Anmälningsavgiften är 150 kr men man får ta med sig allt man gör hem. Anmälan till denna kvällen görs i butiken. Det finns bara 20 stycken platser så det är först till kvarn som gäller =)

Vi börjar kvällen klcokan 19.00 med hembakatfika!! Mer detaljerad introduktion av kvällen finns på bloggen på www.hemmahosemla.se.




TACK Emelie för dina rader och bilder. Ni hittar butiken på Stora Gråbrödersgatan 12 i Lund.

3 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Vilken kul idé att låta någon skriva och berätta om sig själv. Hon har verkligen en mysig butik.

Lycka till i tävlingen hos mig :-)

Kram

Anonym sa...

Åh vilken mysig butik, tack för tipset. Dit ska jag absolut besöka. Ska vi försöka få ihop en gäng som åker runt små butiker som vi pratade om. kanske till våren? nu är det mycket närmare julen hihi..
Kramar

Anonym sa...

Åh vilken söt och rolig butik! Den måste jag kika närmare på, när man har bara typ 1 km från butiken ;-)
Ja, när ska bloggrunfan bli av.. Kanske ska man kunna träffas och planera? Kramar