2008-10-26

Färgexplosion



Igår var det en underbar dag. Solen sken och det var skönt ute. Vi åkte till skogen och tog ett promenad. När vi åkte dit då blev jag hänförd av alla färger. Det var som om att träden exploderade i olika färger. Det var vackert.



Jag fick med mig hem lite mossa, blåbärsris och grankvistar. Ska pyssla lite idag. Det blir mysigt för det är rätt så ruggigt ute idag. Regn, blåsigt, grått och kallt ute. Sen hoppas jag på att hinna med lite fika innan jag pluggar lite.

Jag njöt verkligen och piggnade till av promenaden igår. Den här extra timmen vi fick inatt gjorde även susen. Hoppas ni inte har glömt ställa tillbaka klockan en timme inatt.

Följ min blogg med bloggkoll

10 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej Jenny,
Vilka vackra bilder - och det roliga är att jag vet exakt på vilka platser de tagits eftersom jag bara bor ett stenkast bort - visst är det vackert här !! Zinkhusen kom i fredags, i fyra storlekar, men jag har inte hunnit fota dem och lägga ut dem i nätbutiken ännu. Tusen tack för din kommentar på min blogg - hoppas du tittar inom nästa gång du har vägarna förbi.
Kramis/Marita

marita blücher sa...

Hej igen Jenny,
Du är varmt välkommen.
Kram/Marita

Annika Christensen sa...

Ja vilken fin hörst vi har haft det.
Fina bilder du visar och din butik verkar jättefin. Alla mysiga burtiker ligger på landet nuförtiden och det är väl mysigkt.
Perfekta utflyktsmål.
Ha det gott
Annika

Anonym sa...

Åh fina färger och så fin bild på dig och din lilla W. Igår var vädret fint. Vi var i stan och jagade efter vinteroverall till Albert.
Albert har börjat teckna mer W nu efter ni varit här. W säger han och då frågar jag om han vill träffa W ja svarar han. KUL med en sådan respons från honom :)
Längtar till fredag!! KRAMAR

Anonym sa...

Hej gumman! Ja igår var det underbart väder, så härliga färger och man kände onkeligen sig levande :) Hoppas att ni får en vecka utan några förkylningar, ingen ska vara sjuk på fredag ju ;) Kram!

Hem och Lycka sa...

Å vilka vackra bilder.. kram

Millas hem sa...

Hej!
Har varit här och kikat lite!
Fiiint!
Kram C

Anonym sa...

Hej! Ja visst är hösten vacker med alla dessa granna färger.. Här börjar de tappa alla vackra bladen.. Suck, men än så länge har vi lite värme kvar på dagarna som +10.. Miss you my friend! Nu är Therese och Mimmis på landet. De har hittat trattkantareller idag :) Kramiz

Anonym sa...

Ett tag sen jag var här inne! Fina höstbilder! Härliga bilder också. Kul att höra att ni mår bra, även om förkylningar finns alltid nu i hösten. Sköt om er och KRAM

Villa Hemma sa...

Gaahh, här ösregnade det heela dagen. För att göra det ännu roligare var vi ute i trädgården o bar sten... och lera... kul, kul .-D

- jenny