2010-05-01

Första maj



Nu är det första maj. Vi märker att tiden går fortare nu då majmånad är full med aktiviteter och möten. 14 maj är det exakt 3 månader kvar tills vårt bröllop. Vi längtar men med en skräckblandad förtjusning. Jag har svårt att förstå att jag ska bli fru. Det lär jag inte göra förrän den dagen jag får skriva under något med min nya efternamn. :)

Valborg har passerat obemärkt för min del då jag har legat hemma och varit riktigt risig. Idag 2 dygn senare orkar jag vara uppe länge. Det är lite irriterade med hostan och förkylningen. Aptiten är lika med noll. Några saker som jag har bokat i helgen blir tyvärr inställda. Men det är bara gilla läget.

Synd att boken som jag beställde inte hann komma före helgen. Den ligger nog hos ICA nu men jag väntar på avin. Surt men vad kan man göra. Jag ser framemot att få läsa boken Munken som sålde sin ferrari.

Ikväll blir det lite mys med familjen. Vi ska äta god mat. Hoppas jag har fått åter lite aptit till dess. Sedan blir det nog film med sambon. Vi funderar på att hyra filmen Hachiko. Den sägs vara mycket bra. Har ni sett den?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det den om hunden som går till stationen varje dag för att möta sin husse?

Har själv varit sugen på att se den...=)
Men jag får känslan att den är lite seg. Berätta (om ni ser den) om den var bra.
//Tessan

Livets njutning sa...

Tessan: Se den. Filmen är bra. Såå sorglig. Vi grät på slutet. Det kommer nog ni också göra.. :) Kram

Justyna sa...

Byt till sms från avin.. så får du böckerna en på gång.. Funkar det? för mig funkar iaf. Tips!

Tänkte hyra Hachiko idag men det blev Avatar. :) Hoppas läget blir bättre än gilla. :)Och att du är på bättringsvägen..
Masskram