2010-04-27

Längtan



Jag längtar efter svenska jordgubbar. Förra året frossade vi verkligen jordgubbar varje dag efetrsom jag körde dagligen längs vägen där det såldes mycket goda jordgubbar. Men den här sommaren kör jag en annan väg. Men kanske får jag hitta en anledning till att köra favoritvägen i sommar då och då. ;)

Häromdagen köpte jag hem en ask spanska jordgubbar. Inte lika god som svenska men smarriga var dem åtminstone. Jag kunde inte göra favoriten. Jordgubbe doppad i vit choklad och kokosflingor. Mums!
 

2 kommentarer:

Madde sa...

Ja, som du vet så äter jag inga bär.. Men jag kan förstå hur ni kan tycka om det för de är vacker att se på tycker jag ;) Men jag får tankar tillbaka när du och Johan träffades, minns du hemma hos Ui då?!..Hihi... Ha det så bra! Kramiz

Livets njutning sa...

Madde: Ha ha ha, det var minnen där. Jordgubbar doppade i choklad. :D *skratt* KRAM

Thomas: Ha ha, jag köpte inte varje dag. ;) Vår jordgubbsland hemma är inget att hurra för. Dålig skörd också. :)