2010-04-03

Idag är det en ny dag

Ljuvliga blommor. Påskäggen från Indiska.

Tack för era uppmuntrade ord om min förra inlägg. Idag är det en ny dag. Långfredagen har varit skön. Vi var i Malmö över dagen. Det blev bland annat besök hos IKEA och Bauhaus. Nu har vi fyllt på ljusförrådet hemma. Nästa gång blir det nog en ny matta som ska få följa med oss hem. Lite snittblommor köpte jag också. Tänkte först köpa gula påskliljor men det blev vita och rosa blommor. Lite våriga färger. Jag älskar att köpa hem lite snittblommor ibland. Jag blir så glad av det.

Idag har jag varit i Lund och träffat en vän. Som vanligt flög tiden iväg så att vi blev lite smått chockade när vi kollade hur mycket klockan var. Det var middagstid. Haha. Lite shoppning hann vi med också innan vi satt fast på ett café. Det var strålande väder idag också. Tyvärr hann jag inte njuta av vädret med en promenad för sambon stack iväg för att träffa en kompis och lillsnäckan var trött. Tur att det kommer fler dagar.


Våren är här med besked. Tulpanerna börjar komma fram här och där. Jag längtar tills dom blommar. Snödroppar och krokusar har vi sett. Igår fick jag syn på det säkraste vårtecknet - tussilago. Det lyste solgula prickar utmed vägdikena. Me like. :)

Något försenad men bättre sent än aldrig så vill jag önska er alla GLAD PÅSK.


2 kommentarer:

Madde sa...

Oj, vad kul du hade med din vännina så ni glömde bort tiden... Härligt att ha så! :) Ja du våren är verkligen här men än vågar jag inte hoppas för det är fortfarande april månad ;) Många goa Glad Påsk kramar! :)

Felicia sa...

TACK för i lördags, det var lika mysigt som alltid att bara sitta och prata och fika :) Stor kram och vi ses på fredag!