2010-04-06

10 saker

Allt kan ändras på ett ögonblick. Dagen har varit bra då jag tränat, fixat och donat hemma, ätit en god lunch och läst en bok. När jag hämtade lillsessan så hoppade hon till mig plötsligt. Jag var oförberedd och fångade henne. Det dåliga var att jag hade kroppen vriden och hade tyngden på fel plats i kroppen. Det knäckte till i ryggen.

Utsikten från sängen där jag låg med ryggonten.

Hela eftermiddagen och kvällen har jag legat i sängen. Det enda jag haft i huvudet är: F-n, varför just nu när jag har varit i toppform hela dagen och sett framemot allt. Nu suger det. Ryggskott är inget att leka med. Istället får jag tänka på 10 saker som gör mig glad. :)

* Våren är här
* Mina barns kramar och pussar
* Min blivande man
* Bröllopet
* Solen
* Sommaren som är snart här
* Mina vänner
* Ett leende
* En bukett blommor
* Att få skratta



3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Å, verkligen otur.
Det var 10 fina tankar!
Skickar en KRAM och helande över din rygg.
KRAM!!

Madde sa...

Ajaj, jag förstår dig verkligen att du var ju i toppform och sen händer det som man inte hade anat... Se där du fick många kloka tankar under tiden du låg där och sånt uppskattar du och andra säkert när det kommer fram ;) Saknar dig min vän! Många goa kramar och hoppas att du får hjälp av doktorn...

Ulrica sa...

Otur i tur..
Men det gjorde mig verkien GLAD att de tio saker som gör dig glad.. jag log 100% när du skrev "min blivande man"... LÄNGTAR till den dagen som ska föra er och förbli blir en!
KRAM!