2010-04-23

En liten gupp här och där


Sen det sista inlägget så har det hänt grejer. Tv:n och internet lade av. Inte blev man glad över detta. Efter flera turer och samtal med Telia så fick vi en ny box. Äntligen. Men igår kväll upptäckte sambon att den inte riktigt fungerar som det ska. Vi vågar inte kolla text-tv för då blir skärmen vitt. Gissa vem är irriterad? Man vill ju få saker som faktiskt fungerar, inte halvdant. Suck. Så jag hoppas på att boxen håller sig tills jag kan ringa till Telia och det blir inte förrän nästa vecka.

Tack för era ord. Jo, jag har vänner men ibland kan man känna sig ensam ändå. Jag tror att det är den duktiga tjejen i mig spökar. Inte vilja vara till besvär som deppar för vännerna. Så typiskt mig. Sedan har det hänt något som fått mig känna dum eller hur man kan beskriva känslan? Har fått känslan av att en s.k. vän har försvunnit på ett smygande sätt. Som om att denne är "färdig" med mig. Därför har jag grubblat den senaste tre veckorna. Det är tankar som "har jag gjort något fel?", "Har jag missuppfattat det hela?" och annat farit runt i huvudet.

Men nu försöker jag skaka av mig det och lämna det bakom mig. Ett litet gupp på vägen genom livet får man råka på ibland. Samtidigt är jag glad över mina vänner som jag har kvar. Önskar att vi kunde träffas oftare och att avstånden mellan några av vännerna och mig var kortare än vad det är nu idag. Jag försöker hitta flera datum för bio-kväll, fika med toastmadametjejerna och många fikastunder med några goa skånetjejer. Förhoppningsvis fungerar mina lediga dagar så att jag kan få min dos av prat och fika med väninnorna. ;)


5 kommentarer:

Tjohalia sa...

Det är riktigt extremt sällan jag blir uppringd av någon, någon som undrar jag vill följa med på fika eller bio.
Det är alltid jag som frågar, så det känns sorgligt för min del. Därför känner jag igen en viss del som du beskriver.
Kram

Linba sa...

Jag känner mig igen en del som du beskriver.
Det är bara att hojta till så kan vi ta och ses nån dag. Jag är ju som sagt ledig för det mesta och kommer gärna och fikar med dig :) går gärna på en eller flera promenader :) biobesök vill jag gärna gå men inte nu när Viggo behöver mig..
Jag kan också kolla med dig. Vi skulle ju också träffas men det händer alltid något emellan eller hur.
Om det är så du känner med en vän, varför inte ta och fråga henne/honom om det? få det avklarat så du slipper gå och grubbla.
Ser också fram emot träffar med er och inför er bröllop :) KRAMEN

Felicia sa...

Jag ser fram emot vår bio-kväll nästa helg :) Och nästa gång blir det restaurangbesök igen ;) Dessutom ser jag även fram emot vår Bröllopsplaneringsträffen.

Jag tycker liksom Linba att du kanske ska ta upp det med denna vän för att få en klarhet i det hela.

Stor KRAM!

Justyna sa...

Hej!

Det är fullkompligt förståeligt att du grubbat över ngt du gjort fel eller inte.. Det är inte roligt att pendla fram och tillbaka med stora tankar i huvet. Håller med andras ord, som sagt, ta upp med denne person du kan rensa ut i luften innan det förstoras.
Spännande att ni ska ha bröllopsplaneringsträff. Se till att gå ut, unna dig med goa tjejer i Skåne :)
Hörs på msn...?

Kramkram

Livets njutning sa...

Tjohalia: Det enda jag kan säga är att fortsätt fråga. Till slut frågar dom dig. Trist men jag hoppas att det blir bättre. Kram

Linba: Ja, det är såå typiskt att tiden går fort och annat dyker upp så att det ibland är svårt få till en träff. Men någon sa till mig att det är vanligt när man är mitt i livet då mycket kretsar kring barn och familjen. Blir bättre sen när barnen är större och mer självständigare. Kram

Felicia: Ja, det har jag gjort.. Blev inte klokare men något visare i allafall.. KRAM

Justyna: Det har jag gjort. Blev inte klokare av det men har tagit lärdom iaf. Ska försöka avra inne på MSN.. :) Kram