2010-04-07

Knoppar här och där

Vårblommor i härliga färger. Penséer, bellisar, pärlhyacinter, murgröna, kungsängslilja.

Idag är det en underbar vårdag. Solen skiner och det är så där härligt varmt ute. Inte för varmt eller för kallt. Ryggen känns ok trots jag har fortfarande ont. Jag har legat i soffan hela förmiddagen med sällskap av Gilmore Girls-boxen. Tur att jag lånat boxen från lillebror. Hittade dem häromdagen och tänkte att jag skulle titta klart de sista avsnitten. Det fick jag göra idag. Något positivt finns det i allafall. Skönt att jag kan hitta positiva saker i allt. ;)



Har varit ute i trädgården och gått runt lite. Behövde röra på mig för att få fart på blodcirkulationen. Det bästa sättet för ryggen att återhämta sig av sig själv. Såg alla blommor och växter som hade växt en del den senaste veckan. Extra glad blev jag när jag fick syn på den lilla röda knoppen som ska bli rarbarber. Hoppas vi får äta årets första rabarberpaj lagom till valborg. Det har vi gjort alla år då vi firat valborg hos Wilmas farmor och farfars vänner. Det har liksom blivit ett måste. Att äta årets första rabarberpaj på valborg.


Ser du den lilla röda knoppen? :)

Nu när det är varmare ute så ska vi nog ta ut utemöblerna så man kan sitta ute och njuta av vårsolen vid husväggen. Under den lilla promenaden i trädgården fick jag syn på nyckelpigor, en fjäril, flugor och myror. Våren är defintivt här för att stanna nu.


Nyckelpigan klättrade på syrénträdet.


2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Härligt, härligt!! Tänker ABSOLUT inte visa bild på vår trädgård nu.
Varför?
Ja, det är inte svårt att gissa. FULLT med snö.. suck!
Kraaam

Malin P sa...

Fina bilder :-) och hoppas ryggen är bättre nu? Ha en skön söndag. Kram