2010-04-11

Korsa benen hårt


Snart är den här veckan slut. Imorgon är det en ny vecka. Jag tycker att veckorna går fort. Jag hinner knappt hänga med. Det är många saker som jag hade tänkt göra men inte hunnit med allt. Ryggen är bättre nu. Tack vare en massa smärtstillande så att jag kan röra mig som vanligt. Det känns mest på nätterna. Natten till idag drömde jag en hemsk mardröm så natten var en pina. Det var rätt skönt att vakna och slippa drömmen. Hoppas nu på en bättre natt.

Trots jag är trött nu så lär jag nog inte kunna somna tidigt. Jag kommer nog grubbla och tänka lite för mycket. Förmodligen är det i sin ordning för det är som vanligt. Det är vad man får ta när man inte öppnar sig för någon av vännerna. Så typiskt mig att inte vilja vara till besvär och inte oroa andra. :)

Idag har jag fått snusa en liten nyfödd som är 8 veckor. Lillknodden var så söt med sin blonda kalufs. Fötterna och händerna var så liten. Mysigt. Får nog korsa benen extra hårt nu. Haha. Det har varit härligt att få träffa goa vänner, fika och prata en massa. Lillsnäckan och jag myste lite ikväll. Åt vår favoritmiddag. Lasagne med sallad. Jag drack ett glas rödtjut till maten. Härligt med lite söndagslyx.


Helgen har gått fort. Jag har inte gjort många knop. Det har varit lite tungt men tur att sambons axlar finns när man behöver. Idag är det en ny dag då är det nya och positiva tankar som gäller. Ganska skönt med såna dagar. Att man ser positivt på saker och ting. Det går ett mantra i mitt huvud nu; Det ordnar sig.



4 kommentarer:

Sofia & Emma sa...

Tack! :) Skönt att ryggen är nåt bättre nu och det är helt rätt att unna sig ett gott glas vin även på en söndagskväll :) Kram Emma & Sofia

Madde sa...

Åh, vad det känns bra att du är ngt bättre i ryggen... Bilden ser gott ut med vin och lasagne... Men vännen du vet att du kan höra av dig trots vårt avstånd! ;) Många goa kramizar.....

Linba sa...

Tack för senast :) alltid lika skoj träffa er :)
Vänner är till för att finnas så det är bara att höra av dig om det är något du har på hjärtat, vännen.
stor KRAM

malin sa...

Ja, säger samma som de andra. Du har många vänner omkring dig :-) trevlig helg. Kram