2010-05-16

Reflektioner

Kristi Himmelfärdsdagen och helgen har gått fort då vi har gjort mycket. Mina kära föräldrar har varit hos oss i några dagar. Dom åkte hem tidigt imorse. Det har varit roligt att ha dem här. Barnen har uppskattat det mycket. Vädret har inte varit på vår bästa sida då det har bara regnat och regnat här hos oss. Trist!


Men idag gör det inget att det är ruggigt ute. Sitter nu vid datorn med en kopp te och tar det riktigt lugnt. Lillsessan sitter bredvid mig och pärlar många armband. Snart blir det äggfria plättar till lunch.



Sen ska jag nog ligga i sängen och vila. Läsa en bok. Jag har fått boken Munken som sålde sin ferrari. Jag har aldrig läst en bok så långsamt. Jag brukar läsa klart alla böcker ganska snabbt men den här boken är den första som tar så lång tid att läsa. Det behövs för det krävs reflektionspauser. Boken är en berättelse om att uppfylla sina drömmar och förverkliga sig själv. Jag rekommenderar verkligen boken. Ibland kan man behöva bli påmind om att man ska njuta av livet och glädjas sig åt positiva saker oavsett vad det är.

"Vi glömmer att vägar skapas när man går, inte när man väntar."

- Robin Sharma


Inga kommentarer: