2010-02-01

Första februari

Nu har vi gått in i en ny månad. Ibland kan jag undra vart tiden har tagit vägen trots januari har varit en lång och seg månad. När vi går in i en ny månad då blir det ljusare på dagarna och ljuset stannar längre på dagarna. Jag ser framemot våren och sommaren. Nja, jag längtar faktiskt. Loppisar. Sol. Bad. Jordgubbar. Sommarens första mjukglass. Utan strumpor. Tunna och sköna kläder. Rosevin. Doft av grillat. :)


Här hemma är det vår då jag har vårblommor här och där. För att förtränga snön som ligger envist kvar ute på marken. Helt olikt här i Skåne faktiskt. Det brukar vara grönt på marken och man kan se vårblommor som snödroppe och vintergäck vid den här tiden. Men inte i år. Vi ska inte klaga utan njuta av snön, för man vet aldrig hur det blir i framtiden så vi får njuta och glädjas oss åt snön. Barnen är lyckliga över att få åka pulka ofta.



Här hemma planerar vi för fullt just nu och det ska hända roliga saker framöver. Främst i sensommaren. Så jag kan vara lite frånvarande här ibland men jag har saknat bloggen. Har inte haft tid eller ork till att skriva inlägg här. Men jag besöker er ibland och kollar hur ni har det. Nu är ni väl allt nyfiken på vad vi planerar för något? Renovering?

Hm... En ledtråd kan jag ge er här. ;)




2 kommentarer:

Madde sa...

Hej,vännen! Ja du jag längtar verkligen efter våren och sommaren för just nu är jag förkyld och här snöar och snöar det.. Är så less på snön! Det ska bli kul att få träffa dig snart, räknar dagar! :) Du har nog fullt upp med planeringen som är helt förståeligt! Kramiz

Pernilla sa...

Taack :).
Ja längtar tills allt finns i badrum så det ska bli härligt.

Du tar så fina bilder och är duktigt på inredning ser jag :).

Jag LÄNGTAR fruktansvärt efter våren, vill ha vår nu.. BORT med snö.
Suck..

Ha en bra dag.
Kram.