2010-01-21

Ofrivillig paus

Det blev en ofrivillig och lång paus men precis vad man behövde då tankarna har farit åt alla håll. Jag har även varit trött och tom inombords att jag inte hittat inspirationen till att blogga. Jag längtar att få lämna januari då det är en lång månad. Jag ser framemot februari för det är en kort månad med min födelsedag, alla hjärtans dag och en speciell dag. Sedan är det mars och då bör våren ha kommit. Här hemma har det i allafall smugit in lite vår. :)




Jag har kört hårt enligt Feng Shui här hemma. Rensat ordentligt i barnens garderober, tvättstugan/förrådet och skåpet med alla papper/räkningar som tenderar att växa med en enorm fart. Vilken känsla man fick när allt var rensat och klart. Plötsligt fick man gott om plats. Vi köpte en skänk i blocket och i den skulle alla pärmar med räkningar och viktiga papper förvaras. Först trodde jag inte vi skulle få plats med allt. Men efter jag rensat och varit hård med att kasta onödiga "bra att ha" papper, då fick allt plats i nya skänken. Härligt!



[Blunda för det fula furutaket och golvet. Taket ska bli vitt och golvet ska bytas ut så småningom. ;) ]

Min garderob står på nästa punkt i min rensningslista. Jag bävar för det för jag erkänner att jag har gått upp ett antal kilo under året då jag studerade till undersköterska. Fritiden fanns liksom inte. Så det märks på vågen. Har gått ner några kilo men det är ändå några kvar som sitter fast som berget. Nu är jag där då jag måste vara riktigt motiverad och beredd att satsa mer. Har inte hittat det än.

I eftermiddagen när jag höll på med middagen då såg jag att tvättrummet färgades orange och jag tittade ut. Då fick jag syn på en vacker solnedgång och himlen färgades orange. Det var så vackert. Det är ljust länge på dagarna nu. Så skönt. :)



7 kommentarer:

Fia sa...

tack! är så nöjd med sidan, hon är så duktig! :)

Jag skulle oxå behöva rensa i mitt garderob och lite varstans härhemma. Du har bra smak! :)

Härligt att våren börjar närma sig nu, och att januari närmar slutet nu. :) Kram

Madde sa...

Vad duktigt du är som har städat och fixat... skänken var ju jättefin! Jag skulle oxå behöva rensa ut en massa och nu snart funderar jag på att ha egen loppis och hyra en lokal som ligger under mig så jag kanske få en slant för alla grejer!..Hihi... Ja snart fyller du år och snart ses vi! ;)

Linba sa...

Åh vad fint skänken blev :) smälter ju in med andra möbler :)
här ska det också rensas men inte nu utan förrän födseln och allt lugnat sig här hemma hihi..
KRAM

Malin - I min trädgård sa...

Snyggt! Jag tror det är precis så m,an måste göra - rensa rensa rensa! Men det är jag dååålig på. Trots att vi bor i ett gammalt hus med mycket dåliga förvaringsmöjligheter... Kanskew ska lära mig ngt av dig :-).

Kram M

Felicia sa...

Så fin skänken är! Tycker golvet ser fint ut på just den här bilden :) Det är såå skönt att rensa och kom nu ihåg att sälja på tradera, vännen ;) Har precis sålt kläder / grejer för tusenlapp men är inte färdig än. Har alldeles för mycket som bara ligger härhemma. Kramen

Fia sa...

hej, jag har tränat hos F&S i några å, men tog ett uppehåll en kort period nyss pga tränade på annat ställe, men nu är jag tillbaka där igen, svårt och lämna F&S :)

Jaa, med halsen, vad ska man säga, den verkar vara samma.. Men hoppas det går bättre i veckan, mår annars bra, bara halsen som irritrear, mysko. kram

Anonym sa...

anna.s säger; Jättefin skänk! Duktigt av dig att rensa enl. feng shui, jag borde göra detsamma ;) måste hänga upp tvätten, hoppas vi ses snart! KRAMAR