2010-01-01

Rensa röran




Idag är vi trötta och slöa efter en sen natt igår. På det nya årets första dag känner jag ett sug efter att starta året med nya krafter och energi. Jag blev inspirerande av boken Rensa röran. Vi ska idag kasta granen som ser väldigt ledsen ut. De närmaste dagarna kommer jag att rensa här hemma och gå igenom sakerna. Ta bort dem som vi inte använder, behöver eller bara skräpar. Dom ska kastas, ges bort och säljas.

Det är befriande att rensa ibland. Det är lätt samla på sig onödiga saker som man inte ens använder. Allt från kläder, saker och papper.

Vi har inte gett nyårslöften. Istället ser vi framemot det nya året 2010. Jag hoppas istället för att ge löften. Jag hoppas att året blir ett bra år. Jag hoppas att jag börjar promenera mer och kunna börja hålla mig i form. Jag hoppas att vi och våra nära och kära håller sig friska under året. Jag hoppas att våra drömmar kan förverkligas under året.

Jag hoppas att 2010 blir ett bra år för er alla också.



8 kommentarer:

Ulli sa...

God fortsättning på 2010!
Jag har rensat lite i ett skåp idag. Hittade på ditt och datt plus en hel del som skulle slängas. Rensa i röran är inte fel! Har läst boken, men det var ett bra tag sedan. Kanske dax igen ;-))

Ha det så gott!
Kram Ulli

Linba sa...

God fortsättning på nya året :) jag tror också det blir ett bra år och även att nära och kära håller sig friska och krya.
Jag kommer definitivt rensa i röran här hemma speciellt efter jag fött.. Mina gamla kläder o s v.. Brukar försöka rensa ofta jag kan..Men har inte gjort det på länge nu och det finns en massa skräp som skräpar här.. usch!!
Ska bli skoj ses på måndag. KRAM

Fia sa...

Tack! Önskar oxå er ett riktigt Gott Nytt År! Ska bli spännande och se vad 2010 har att erbjuda :)
kram

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Tittar in för att önska dej God Fortsättning på det nya året! :)
KRAM

Felicia sa...

Det låter som en sund start på det nya året! Jag hoppas att röran i Néas rum inte är alldeles för hemsk idag då man ser på det med nya ögon i dagljuset ;) Det var mysigt och trevligt igår. Vi är sega här hemma och har en massa fredagsmys. Det är tillåtet en sån här dag. Jag ger också inga nyårslöften utan jag hoppas också. KRAM

Malin - I min trädgård sa...

Och jag hälsar dig en god fortsättning!

En sådan riktig utrensning hade nog vi också mått bra av, men det får vänta - nu väntar ju annat!

Ha en riktigt skön helg!

Kram M

Malin sa...

God fortsättning önskar jag er. Ja, boken har jag hemma. Har den hjälpt mig... nääee... mitt eget fel.. hehe. Kram

Madde sa...

Åh det vore inte så dumt och det är nog mitt nästa steg så fort jag får låna en bil eller när jag har köpt en bil så jag kan frakta bort sakerna... Trots att jag har gjort det i höstas så finns det fortfarande saker överallt som jag inte behöver! Så lycka till med det du och nog ska detta året blir det bästa för oss alla! :) Kramiz