2009-12-31

Årskrönika




Nu dröjer det inte många timmar tills vi lämnar året 2009 och kliver in i 2010. Året 2009 har varit ett lärorikt år. Januari-Oktober har varit intensivt med studier och kunna kombinera det med familjen, huset, jobbet och annat. Det har inte varit lätt alla gånger. Jag har lessnat, velat ge upp, varit ledsen och arg. Nu när jag blickar bakåt så känner jag mig glad och stolt över att jag höll ut ända till examensdagen då jag blev färdig undersköterska.

Sommaren har varit skön men väldigt kort. Jag fick bara två veckors sommarlov. Trots detta så har det varit två sköna veckor med familjen. Efter examen har jag jobbat och jobbat. Fortfarande är det osäkert men jag har hoppet kvar. Det ordnar sig alltid till slut hur det än blir. Med positivt tänkande fixar man allt - har jag lärt mig. ;)

Julen har varit otroligt mysigt med många sköna dagar. Det hade inte varit många sköna dagar om jag valde göra alla måsten. Det var befriande att strunta i hänga upp julgardinen, göra vissa julgodis och annat. Istället bakade jag väldigt lite och gjorde lite julmat. Inget mer. 

Jag ser framemot det nya året. Det ska bli spännande att få vända alla tomma blad. Att få se vad som ska hända. Jag hoppas och tror att det kommer bli ett bra år 2010. Jag ger inga löften som jag inte kommer kunna hålla. Jag ska jobba ikväll men jag hinner hem och före tolvslaget så jag är med familjen och några vänner och skålar in det nya året. Ha en härlig kväll och var rädda om er alla.

Jag önskar er alla Gott Nytt År!



2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Önskar dig detsamma.. Gott Nytt År.. STOR KRAM!!

Tjohalia sa...

Allt väl med dig och familjen? Inga loppisfynd eller vackra promenaddagar? Saknar läsa hur du har det.. :-)
Kraam