2009-12-03

December

Äntligen är det december. Nu slipper vi den mörka och trista november. Det har varit en lång månad som aldrig tog slut. Så kändes det för mig. Jag har haft många saker som jag hade tänkt skriva här men när jag skulle börja skriva så kom det inget ut liksom. Det har varit en par sega veckor av olika anledningar.

Ibland kan man känna att livet kretsar runt en sak och känna stor frustration. Då är det lätt att fastna i det men nu har jag lämnat det och ser framåt. Jag är lycklig och njuter av det jag har i livet. Jag ser framemot julen. Lilltjejen tjatar om paket och jultomte varje dag så det är omöjligt att inte bli påverkad av hennes glädje. Det är mysigt när barnen fortfarande tror på tomten och blir så jätteglad över den minsta lilla sak.

Paketkalendern har gjort succe men jag lovar att jag gör aldrig om det. Hitta 24 x 2 småsaker till kalendern har varit en mardröm. Tur att barnens glädje gör att det känns bra. Men nästa år blir det bara 4 adventspaketer. ;)




Vi har bakat lussekatter och pepparkakor. Dom var väldigt goda. Vi har även haft glöggmys med våra vänner kring den första advent. Det bjöds på julgodis, kakor, pepparkakor med ädelost, bullar och nötter till glöggen. Det var gott och mysigt. Nu väntar jag på att snön ska komma. Frosten har kommit. Igår var det en härlig dag.



2 kommentarer:

Felicia sa...

Ja 24 x 2 små saker är galet många ;) 12 paket var innebär lite mindre jobb ;) Men ja det är underbart att se barnens glädje, det är en oslagsbar känsla!

December är onekligen en mysig månad och den blir ännu mysigare om landskapet målas vitt. Vi får hoppas på en vit julafton iallafall!

Kramen!

Tjohalia sa...

Hej.. ja, konstigt nog brukar novemeber kännas lite mer stress än i december. Längtar efter mera vitt, alltså en vit jul också. Här är det blött och trist. Skickar en kram i allafall!:-)
Kram