2009-12-09

Flyger iväg

Tiden går fort när kalendern är fulltecknad. Snart är det den 3:e advent. December brukar flyga iväg i en rasande fart och så är det januari. Man fattar inte vart december har tagit vägen. Så är det varje år för mig. :)
På fredag ska jag och sambon på julbord med jobbet. Det ska bli gott med julmat. Jag längtar att få äta god julmat och mysa. Jag har pyntat lite här hemma men jag är inte riktigt nöjd. Det är något som fattas eller ska tas bort. Jag kommer nog på det sen.




Jag har äntligen sytt ett par kuddar till kökssoffan. Det rutiga tyget kommer från IKEA och är en utgående sortiment. Det var en del svett och svordomar innan jag fick den klar. Inte riktigt klar är den än men jag ska bara fundera lite till hur jag ska göra med det sista. Dom ligger i kökssoffan ändå. Adventljusstaken är ny. Min pelargon lever fortfarande och påminner mig om kommande vår och sommar. :)




Lite pepparkaks- och lussekattsbak har det också blivit. Vi har två jättefina pepparkakshus som barnen pyntat själva. Stommen till själva huset är färdigköpt. Vi har bara "limmat" fast dem.Vi ska klä julgranen snart för lillan fyller år dagarna efter nyår så julgranen ska bort innan dess. Därför tar vi in granen tidigare så vi hinner njuta av den innan vi tar bort den efter nyår. Det ska bli mysigt. Bara det inte luktar illa som granen gjorde förra året. Uff! :)




2 kommentarer:

Madde sa...

Åh julpynta, klä granen och pepparkakshus! Idag har vi oxå satt upp vår plastgran med ljus och imorgon ska vi klä den... För det är samma med oss att vis ka ta bort våran innan min tös fyller år.. Kramiz

Felicia sa...

Pepparkakshus har vi här också och barnen fick göra den själva, förvisso hjälpte jag till med att sätta fast huset då sockret är varmt. Det inger en mysig doft i huset när man kommer in genom dörren :)

Vi får hoppas på bättre tur med granen detta år. Vi ska också ta in vår gran och klä den snart, älskar att sitta i mörkret, i enbart skenet från julgransljusen. Kram