2009-12-27

Julen är över

Nu är julen över och vi har några dagar kvar av året 2009. Julen har varit väldigt skönt med mycket avkoppling och mys med familjen. Precis vad man behövde vid jultider. Jag struntade i många saker som sätta upp julgardiner, göra mycket julmat och annat. Istället valde jag göra några saker som var viktiga och det andra fick sättas åt sidan.

Jag måste säga att det var väldigt skönt att slippa julstressen. Julaftonen tillbringade vi hos sambons mormor. Det var en mysig dag med nära och kära. På kvällen var magen full av mat. Så full att jag fick ont i magen på juldagen. Rätt åt mig kanske för jag frossade lite. ;)



Vi har haft tur och fått väldigt mycket snö precis före jul. Så vi har fått en vit jul. Det var härligt. Barnen har lekt ute mycket i snön och jag har även passat på vara ute. Promenera och känna snöknarret under skorna. Andas i det friska och kalla luften. Gissa om snön finns kvar nu idag? Det regnade hela dagen igår. Suck!

Jag har fått fina julklappar. Speciellt en som var jättefin. Ni ska få se den sen. På juldagen var jag och sambon på bio och tittade på Avatar. Den var fantastisk. Nästan 3 timmar flög iväg. På annandagen åkte vi och handlade lite på mellandagsrean. Vi köpte inte mycket men en ny skrivare till datorn som även har funktionen som scanner och kopiator fick följa med oss hem. Precis vad vi behövde.

Annars har vi myst mycket. Lekt med lillan och hennes nya leksaker som hon fått i julklappar. Det kommer bli många sköna dagar fram till nyårsafton. Då jobbar jag. Sen ännu fler sköna dagar framöver också.

Jag har inte önskat er God Jul så jag önskar er alla en god fortsättning av julen. :)

3 kommentarer:

A home far away sa...

GOD FORTSÄTTNING!
Kram Gunilla i Singapore

Tjohalia sa...

Skönt att du fick koppla av! Jag har inte känt av julstressen, det beror kanske på att jag gjorde mycket tidigt klart. Vi struntade också i att baka lussekatter, jitterbugg och julgodis, som vi alltid gjorde, kände att det blev för mycket. Hi. Priotering är olika! Ja, och i dag ska jag sätta upp min postlåda ute i det kylan! Ska visa det på blogg sen.
God fortsättning och kram!!

Madde sa...

Det är bra att du har gjort vissa priotering av vad som behövs göra.. Det är meningen med julen att det ska vara mysigt och givande och inte en massa stress... :) Tur, att ni hann mysa med vit snö oxå som är inte så vanligt söderut, synd bara att det är bort nu för er. Här snöade det igår så traktorer och plogbilar ha kört fullt.. Just nu är det -12 grader hos mig. Kramiz